افزونه های مختلفی برای ایجاد فرم ها در وردپرس وجود دارد. یکی از معروفترین آن ها WPForms است، اما به معنای واقعی کلمه صدها افزونه فرم دیگر برای انتخاب وجود دارد.

بنابراین، اگر به دنبال یک افزونه فرم وردپرس برای ایجاد سریع فرم های تماس، نظرسنجی آنلاین، فرم های ثبت نام یا برنامه های کاربردی هستید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله از زوم تک 7  تا از بهترین افزونه فرم وردپرس معرفی می کنیم.

لیست های زیادی از بهترین افزونه های فرم وردپرس وجود دارد، بنابراین چه چیزی این افزونه را متفاوت می کند؟ در اینجا، روی بهترین افزونه های فرم برتر برای وردپرس تمرکز کرده ایم. در حالی که صدها افزونه رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد، آنها فقط عملکرد محدودی را ارائه می دهند. با این حال، اکثر این افزونه‌های فرم پریمیوم دارای یک نسخه رایگان هستند، بنابراین ابتدا آن‌ها را بررسی می‌کنم.

راحتی در استفاده. نصب، پیکربندی و ایجاد فرم در وردپرس نباید پیچیده باشد. شما چیزی نسبتاً ساده می خواهید تا اولین فرم خود را در اسرع وقت بسازید. و ترجیحاً، می‌خواهید که شامل یک سازنده بصری باشد، بنابراین می‌توانید فوراً آنچه را که ایجاد می‌کنید ببینید. هر پلاگینی که خرید، نصب یا استفاده از آن دشوار بود حذف شد.

اکثر این افزونه ها با قالب های مختلف از پیش ساخته شده ارائه می شوند تا شما را سریع شروع کنند.

گزینه های سفارشی سازی: چه از ابتدا شروع کنید یا از یک الگو استفاده کنید، می خواهید فرم خود را در برخی موارد سفارشی کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید گزینه‌های یک ظاهر طراحی شده متناسب با نام تجاری موجود یا منطق شرطی شما باشد تا عناصر خاصی مانند دکمه‌ها، فیلدها یا بخش‌های فرم را بر اساس ورودی‌های کاربر پنهان کنید.

بهینه بودن: می‌خواهید فرم‌هایتان در همه دستگاه‌ها خوب به نظر برسند؟ افراد به همان اندازه از یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه به فرم‌های شما دسترسی خواهند داشت.

ضد هرزنامه: متأسفانه، فرم های آنلاین پیام های اسپم را جذب می کنند. همه این افزونه های فرم وردپرس شامل ویژگی های ضد هرزنامه مانند honeypot و reCaptcha هستند، بنابراین شما فقط پاسخ های مطلوب را دریافت می کنید.

WPForms

نقاط مثبت WPForms

بیش از 900 قالب برای راه اندازی

گزینه های اضافی ضد هرزنامه و امنیتی

معایب WPForms

افزونه های شخص ثالث زیاد نیست

WPForms یک افزونه فرم ساز جامع برای وردپرس است. تمام ویژگی های مورد نیاز شما از جمله مجموعه گسترده ای از قالب های از پیش ساخته شده برای شروع کار را دارد. نزدیک به هزار قالب موجود است، از یک فرم تماس ساده گرفته تا یک فرم درخواست وام مسکن پیشرفته، بنابراین احتمالاً یک الگو برای نیازهای شما وجود دارد. اگر نه، همیشه می توانید از ابتدا با یک فرم خالی شروع کنید.

در هر صورت، سازنده بصری درگ و دراپ کردن، سفارشی کردن فرم های شما را بسیار آسان می کند. می‌توانید عناصری مانند فیلدها، منوهای کشویی و دراپ دون و تقسیم‌کننده‌های بخش را اضافه کنید. همچنین به راحتی می‌توان فرم‌ها را متناسب با برند وب‌سایت‌تان سفارشی کرد و سبک‌سازی کرد، و حتی گزینه‌ای برای ایجاد فرم‌های چند صفحه‌ای یا مکالمه برای بهبود تجربه کاربران وجود دارد.

WPForms دارای ویژگی‌های قوی ضد هرزنامه با honeypot و reCAPTCHA Google (v2 و v3)، به‌علاوه hCaptcha و Captcha سفارشی است تا بتوانید فرم‌های ارسالی را جمع‌آوری کنید.

WPForms فقط هر کاری را که یک افزونه فرم وردپرس باید انجام دهد انجام می دهد.

Gravity Forms

نکات مثبت Gravity Forms

فرم های سفارشی بیشتری را طراحی و توسعه دهید

انتخاب از افزونه ها

نقاط منفی

انتخاب محدود از قالب های از پیش ساخته شده

Gravity Forms بهترین افزونه برای ساخت فرم های سفارشی است. به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید یک فرم درخواست استخدام ایجاد کنید، می‌توانید ستون‌ها، گزینه آپلود فایل برای رزومه‌ها، و یک چک باکس T&Cs اضافه کنید، و سپس موارد را در چندین صفحه قرار دهید تا کل تجربه پر کردن فرم زیاد نباشد. همچنین امکان کشیدن و رها کردن، طراحی و ساخت آن نوع فرم‌های سفارشی را برای همه نه فقط توسعه‌دهندگان آسان می‌کند.

اگرچه عملکرد پیش‌نمایش فرم به اندازه سایر افزونه‌های فرم چشمگیر نیست. پس از انتشار به طور متفاوتی نمایش داده می‌شود. گزینه‌ای برای همپوشانی یک شبکه طراحی و طرح‌بندی ساختار وجود دارد تا ببینید فرم شما چگونه در صفحه قرار می‌گیرد.

Gravity Forms همیشه یک انتخاب خوب بوده است، اما آخرین نسخه همه را راضی نگه می دارد. به عنوان مثال، توسعه‌دهندگان می‌توانند به بیش از 100 مؤلفه جدید دسترسی داشته باشند، طراحان می‌توانند به جای استفاده از CSS سفارشی، استایل فرم را از طریق ویرایشگر بلوک وردپرس بهبود بخشند، و افزونه فرم‌های مکالمه موردانتظار وجود دارد، بنابراین می‌توانید تجربه‌ای تعاملی‌تر و شخصی‌سازی‌شده برای آن ایجاد کنید.

Formidable Forms

نقاط مثبت Formidable Forms

235+ قالب فرم آماده

شامل یک سازنده برنامه (نماهای فوق العاده)

معایب Formidable Forms:

طراحی فرم به دانش اولیه HTML مانند گزینه های حاشیه نیاز دارد

Formidable Forms یکی از پیشرفته ترین افزونه های فرم وردپرس است. با بیش از 235 قالب آماده، از فرم های تماس و پرداخت گرفته تا فرم های ثبت نام و ماشین حساب شروع کنید، یا از ابتدا با یک بوم خالی شروع کنید و فرم خود را طراحی کنید.

در داخل، فیلدهایی را که می‌خواهید استفاده کنید روی فرم خود بکشید و رها کنید، و شروع به تنظیم ظاهر و رفتار آن با استایل سفارشی و منطق شرطی کنید. استفاده از استایلر فرم واقعاً آسان است و می‌توانید به سرعت رنگ‌های فرم، حاشیه‌ها، padding و سایر گزینه‌ها را با دانش اولیه HTML تنظیم کنید. همچنین می‌توانید یک منطق شرطی ساده را تنظیم کنید تا زمانی که یک فیلد تکمیل شود، فقط یک فیلد نمایش داده شود  برای مثال، فقط زمانی که فیلد ایمیل پر شده است، فیلد پیام را نشان دهید.

می‌توانید با فرم‌های چند صفحه‌ای و مکالمه‌ای که نوار پیشرفت را نشان می‌دهند، فراتر از فرم‌های اولیه بروید، بنابراین کاربران هنگام تکمیل فرم‌های طولانی‌تر احساس خستگی نکنند. و علاوه بر فرم‌ها، می‌توانید ورودی‌ها را به فهرست‌ها، دایرکتوری‌ها، تقویم‌ها و محتوای قدرتمند جلویی با برنامه‌ساز آن، Formidable Views تبدیل کنید.

Formidable Forms شامل گزینه‌های محافظت از هرزنامه‌های نامرئی مانند reCAPTCHA، hCaptcha، Akismet و یک فهرست بلاک می‌شود تا بتوانید فرم‌های ارسالی را کنترل کنید. به علاوه، با 20 محصول شخص ثالث، از جمله Zapier، ادغام می شود تا عملکرد را بیشتر گسترش دهد.

Fluent Forms

نقاط مثبت Fluent Forms

همه ویژگی ها در هر طرح گنجانده شده است (به جز طرح رایگان)

بیش از 70 قالب فرم از پیش ساخته شده

معایب

راه اندازی اعلان های ارتباطی دشوار است

Fluent Forms یک افزونه فرم ساز سبک وزن و در عین حال قدرتمند برای وردپرس است که (به طور تازه) همه ویژگی ها را در هر پلن شامل می شود. تنها تفاوت آن تعداد مجوزهای سایت است.

می‌توانید با ده‌ها الگوی از پیش ساخته شده که بازاریابی، آموزش، امور مالی، دولت و بسیاری از دسته‌های دیگر را پوشش می‌دهند، فرم‌ها را ایجاد کنید. (حتی می توانید پیش نمایش دموها را قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از آنها مشاهده کنید.)

می‌توانید از فرم‌های چند مرحله‌ای یا مکالمه‌ای استفاده کنید تا فرم‌هایتان به صورت طبیعی‌تر جریان پیدا کنند و با اعمال منطق شرطی اضافی، می‌توانید فیلدهای اضافی را یک مرحله در یک زمان آشکار کنید. استفاده از تنظیمات طراحی آسان است و به شما این امکان را می دهد که ظاهر و احساس فرم های خود را برای موبایل، تبلت و دسکتاپ به سرعت پیکربندی کنید. تنظیم اعلان‌های ارتباطی نسبت به سایر افزونه‌های فرم کمی دشوارتر بود.

قیمت: محدودیت در نسخه رایگان.

برنامه های پریمیوم از 59 دلار در سال (47 دلار برای سال اول) شروع می شود. بسته های مادام العمر نیز موجود است.

Quill Forms

نقاط مثبت Quill Forms

تمرکز روی فرم های مکالمه

معایب

بدون فرم کلاسیک

Quill Forms یک فرم ساز همه کاره وردپرس برای فرم های مکالمه، نظرسنجی و آزمون ها است. مانند Typeform برای وردپرس است، اما با کسری از قیمت.

شما می توانید از بین 11 قالب از پیش ساخته شده انتخاب کنید یا قبل از سفارشی سازی سریع فرم خود و استایل خود را از ابتدا شروع کنید. هنگام ساختن فرم در سمت چپ، پیش نمایش فرم را در سمت راست صفحه خود مشاهده خواهید کرد.

چند ویژگی خاص که من دوست دارم عبارتند از Jump Logic، که به پاسخ دهندگان اجازه می دهد تا بر اساس پاسخ های خود به سؤالات مختلف بپرند، و ماشین حساب، که در آن می توانید محاسبات پیشرفته مانند برآورد هزینه را به فرم خود اضافه کنید. Quill Forms همچنین دارای یک Form Locker است که به شما امکان می دهد حفاظت رمز عبور اضافه کنید، دسترسی به کاربران وارد شده یا نقش های کاربری خاص را محدود کنید، تاریخ شروع و پایان را اضافه کنید و از ارسال چندگانه با ایمیل، تلفن یا شناسه کاربری یکسان جلوگیری کنید.

حفاظت از هرزنامه محدود به reCAPTCHA (نسخه 2 و 3) است.

Happyforms

مزایا Happyforms

در حین ساخت فرم خود را پیش نمایش کنید

بدون نیاز به افزونه

معایب

بدون قالب فرم از پیش ساخته شده

Happyforms یک فرم ساز انعطاف پذیر و سبک وزن وردپرس است که به هیچ افزونه ای نیاز ندارد. هیچ قالبی وجود ندارد، اما تیم پشتیبانی بسیار خوشحال است که به شما در ایجاد یک فرم برای نیازهای شما کمک کند.

فرم ساز با داشبورد وردپرس شما ترکیب می شود هیچ دکمه عجیب و غریب، اطلاعیه یا صفحه نمایش درهم و برهم وجود ندارد  و هنگام ساخت فرم خود یک پیش نمایش زنده دریافت می کنید. می‌توانید طرح‌بندی‌های چند ستونی و فرم‌های چند صفحه‌ای را با نشانگرهای مرحله ایجاد کنید، و اضافه کردن رنگ‌ها و طرح‌بندی‌ها برای استایل دادن به فرم‌ها آسان است.

فرم‌ها، فیلدها، ایمیل‌ها و موارد ارسالی نامحدودی دریافت می‌کنید، اما یکی از ویژگی‌های مورد علاقه من، قسمت Scrollable Terms است. به عنوان مثال، می‌توانید خط‌مشی رازداری خود را اضافه کنید و به صورت اختیاری از کاربران بخواهید قبل از ارسال فرم، آن را مرور کنند.

Happyforms همچنین شامل جلوگیری از هرزنامه هانی‌پات و Google reCAPTCHA، به‌علاوه بیش از 15 ادغام مستقیم، از جمله Zapier، برای گسترش عملکرد آن است. در اینجا چند ایده برای شروع خودکارسازی Happyforms وجود دارد.

UserFeedback

مزایا

بیش از 20 الگوی بازخورد

دستگاه ها و صفحات خاصی را هدف قرار دهید

معایب

محدود به جمع آوری بازخورد کاربر

UserFeedback کمی با سایر افزونه های اینجا متفاوت است. ویجت بازخوردی ایجاد می‌کند تا در قسمت‌های ویجت موضوع شما، مانند نوار کناری یا پاورقی صفحه، قرار گیرد. همچنین می توانید یک فرم بازخورد درون خطی را در یک صفحه خاص اضافه کنید.

UserFeedback به شما امکان می دهد سوالات چند گزینه ای یا رایگان بپرسید، به علاوه می توانید نظرسنجی ها را برای صفحات و دستگاه های مختلف هدف قرار دهید. به عنوان مثال، می توانید یک فرم بازخورد چند گزینه ای برای صفحه حریم خصوصی خود ایجاد کنید که فقط در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده می شود.

با یکی از بیش از 20 قالب شروع کنید، یا فرم بازخورد خود را از ابتدا بسازید. می‌توانید نام تجاری سفارشی را متناسب با وب‌سایت خود اضافه کنید، مانند تغییر رنگ‌ها و اضافه کردن لوگوی خود. فقط چند ثانیه طول کشید تا یک نظرسنجی بازخورد کاربران را با استفاده از این افزونه راه اندازی کنم، و شما می توانید نتایج را در داشبورد وردپرس خود در زمان واقعی مشاهده کنید. اگر به طور خاص به دنبال اضافه کردن فرم های بازخورد کاربران به سایت وردپرس خود هستید، این یک انتخاب خوب است.

قیمت گذاری بازخورد کاربر: نسخه Lite رایگان موجود است. برنامه های پریمیوم از 99 دلار در سال (49.50 دلار برای سال اول) شروع می شود.

از کدام افزونه فرم وردپرس باید استفاده کنید؟

هر یک از این افزونه های فرم وردپرس دارای مزایا و معایب هستند. برای مثال، فرم‌های فوق‌العاده خاص را با UserFeedback و Quill Forms می توانید ایجاد کنید، در حالی که سایرین طیفی از انواع فرم‌ها را ارائه می‌دهند. اکثر آنها قالب های فرم از پیش ساخته بیشتری دارند، در حالی که Happyforms هیچ کدام ندارد. بسته به آنچه که به دنبال آن هستید، یکی از این افزونه های فرم این کار را انجام می دهد.

فقط Quill Forms یک نسخه آزمایشی رایگان ارائه می‌دهد، بنابراین توصیه می‌کنم ابتدا نسخه رایگان هر افزونه را امتحان کنید تا احساسی نسبت به آنچه ارائه می‌کند داشته باشید. این همه قابلیت ها را نخواهد داشت، اما متوجه می شوید که دوست دارید با آن کار کنید یا خیر تا که بعدا نسخه پریمیوم را خریداری کنید.  شما کدام افزونه فرم وردپرس را انتخاب می کنید؟

 

به این پست امتیاز بدید