تولیدکننده مبلمان اداری «دنیت» با حضور در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ محصولات خود را در اختیار کسب و کارهای حوزه فناوری قرار داد. دنیت تنها تولید کننده مبلمان اداری نیست، بلکه با شناخت جامعه هدف و مشتریان خود، محصولات خود را بر اساس تکنولوژی و برای دوستداران فناوری ساخته است.

مدیر عامل Danite معتقد است که خلاقیت در یک محیط خلاق بهتر رشد می کند. از این رو در تلاش برای ساختن و ترویج محیطی خلاقانه، در روند فعالیت خود سعی کرد خلاقیت را اصل و اساس کار خود قرار دهد. توسعه و افزایش تعداد فضاهای همکاری، فعالیت این گروه را در راستای اکوسیستم نوآوری قرار داده است.

زیرساخت های سنتی برای تولید هوشمند

مسعود آقابیک، مدیرعامل دکوراسیون و مبلمان اداری دانیت در تشریح روند راه اندازی این شرکت گفت: حدود 5 سال است که در زمینه مبلمان اداری محصولات تولید می کنیم. زیرساخت ها و محصولات تجاری Danite در حوزه تجارت سنتی قرار دارند. با این حال، مسیر تولید در Danite هوشمندتر است.

آقابک با اشاره به تولید میزهای اداری ساده با همکاری دیجی کالا گفت: ابتدا محصولات را در قالب چند میز ساده تولید کردیم. همکاری Danite با دیجی کالا باعث شده است که اهمیت مبلمان اداری برای تجارت مدرن را بهتر درک کنیم. این موضوع همکاری و شناخت تجاری در این زمینه را برای ما تقویت کرده است.»

وی در ادامه توضیحات خود گفت: پس از اینکه مقوله دکوراسیون را به دیجی کالا اضافه کردیم، محصولات خود را در این دسته معرفی کردیم. همچنین با همکاری دیجی کالا توانستیم با سایر شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات ارتباط برقرار کنیم.»

آقابک در تشریح نوع طراحی محصولات دانیت به حداقلی بودن این محصولات اشاره کرد و گفت: شناخت نیازهای شرکت های فناوری اطلاعات و فناوری در طی تعامل متقابل با این شرکت ها شکل می گیرد. در این تعامل دو طرفه به اهمیت ابزار و تجهیزات مناسب برای فضای کاری پی بردیم.

دوربین های آکوستیک و بهبود عملکرد

مدیرعامل دانیت در پاسخ به سوالی درباره اهمیت حضور شرکت ساخت و طراحی در الکامپ گفت: فضاهای کاری مشترک در حال افزایش است و اهمیت این موضوع افزایش یافته است. در این فرآیند استفاده از امکانات به روز منجر به گردش کار بهتری می شود و نباید آن را سهل انگاری کرد.»

آقابک به محصول ارائه شده توسط این شرکت در الکامپ نیز اشاره کرد و گفت: حدود سه سال پیش اتاقک های آکوستیک تولید و به بازار عرضه کردیم. این غرفه ها کاربردهای دیگری نیز دارند که از جمله آنها می توان به اتاق جلسات، ایجاد فضای کاری خصوصی، اتاق تلفن، جلسات کوچک، آموزش و … اشاره کرد.

به گفته آقابیک، کاربر نهایی این محصول در همه صنایع وجود دارد، اما در صنعت IT بیش از سایر محصولات نیاز به محصولی با این ویژگی ها احساس می شود.

اینترنت اشیا برای افراد باهوش

اهمیت اینترنت اشیا و استفاده از هوش مصنوعی در صنایع به حدی رسیده است که نمی توان آن را نادیده گرفت. حال وقتی محصولی در حوزه دکوراسیون داخلی تولید می شود اما با رویکرد جامعه هدف بنگاه های نوآوری و اکوسیستم فناورانه، این سوال مطرح می شود که آیا چنین شرکتی قصد ورود به عرصه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء را دارد. خوب؟

مدیرعامل دانیت در پاسخ به این سوال گفت: در حال حاضر در سایت دانیت امکان رنگ آمیزی محصول با توجه به نیاز و جزئیاتی که دوست دارند برای عموم فراهم شده است.

وی با اشاره به ویژگی طراحی شده توسط Denite برای رزرو اتاق های جلسات شیشه ای، گفت: اتاق هایی که توسط Denite برای برگزاری جلسات در سکوت کامل طراحی شده است را می توان در برنامه رزرو کرد. همچنین از طریق تبلت نصب شده در کنار درب ورودی و ثبت کد رزرو، صورت افراد اسکن و قفل اتاق باز می شود که می توان از آن استفاده کرد.»

به گفته وی، این محصول هنوز به نمایشگاه نرسیده اما در مرحله نهایی تولید قرار دارد. آقابیک با تاکید بر اینکه دانیت مانند سایر شرکت ها در حال توسعه و تحقیق است، گفت: اگرچه از نظر عملیاتی دانیت یک تجارت سنتی به نظر می رسد، اما دائماً در حال برنامه ریزی برای توسعه و بهبود و استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای به روز است.

وی همچنین در مورد مشتریان دانیت تاکید کرد که مشتریان اصلی کسب و کارهای فناوری اطلاعات و فضاهای کار مشترک هستند.

به گفته آقابک، طراحی فضای کسب و کار موضوع بسیار مهمی است. اهمیت این سوال در این است که زیرمجموعه های گوگل و آفیس تا چه حد تحت عنوان مدیریت فضای کسب و کار با استفاده از یک طراحی خاص و هدفمند قرار می گیرند.