اینکه نوجوانان امروزی زمان زیادی را با گوشی‌ هوشمند خود سپری می‌کنند چندان تعجب‌آور نیست. نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد نوجوانان به‌طور متوسط بیش‌ از چهار ساعت در هر روز از گوشی خود استفاده می‌کنند و بیشتر در تیک‌تاک فعالیت دارند. طبق داده‌های این مطالعه، نوجوانان روزانه حدود دو ساعت از وقت خود را در تیک‌تاک هستند و نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بیش‌ از ۲۰۰ اعلان در هر روز دریافت می‌کنند. تعداد نوتیفیکیشن‌های دریافتی روی گوشی برخی از این افراد به ۵ هزار عدد در هر ۲۴ ساعت می‌رسد!

پژوهش فوق را Common Sense Media و بیمارستان کودکان C.S. Mott دانشگاه میشیگان انجام داده‌اند. این تحقیق اطلاعات مربوط به مدت روشن‌ بودن نمایشگر ۲۰۳ کاربر اندروید را ارائه داد اما اپل چنین داده‌هایی را برای کاربران ۱۱ تا ۱۷ ساعته به‌اشتراک نمی‌گذارد.

میانگین مدت‌زمانی که شرکت‌کنندگان در نظرسنجی Common Sense Media از گوشی خود استفاده می‌کنند، چهار ساعت در هر روز بود. البته برخی از افراد در این مطالعه هر روز تا ۱۶ ساعت با گوشی خود کار می‌کنند که واقعاً آمار ترسناکی محسوب می‌شود. نیمی از افراد موردبررسی به‌طور متوسط یک ساعت و ۵۲ دقیقه در هر روز با برنامه‌ی تیک‌تاک کار کرده‌اند و این یعنی حدود نیمی از مدت استفاده‌ی روزانه‌ی آن‌ها از گوشی برای فعالیت در شبکه‌ی اجتماعی مذکور صرف می‌شود.