نحوه استفاده از پاوربانک تاثیر بسزایی در عمر این گجت ها دارد. هرچه کاربر بهتر از پاور بانک استفاده کند، مدت زمان بیشتری می توانید از آن استفاده کنید. اما چگونه می توان از پاور بانک به درستی استفاده کرد؟

فرآیند راه اندازی صحیح

اولین شرط استفاده صحیح از پاوربانک، اطلاع و پیگیری صحیح فرآیند شارژ است. روش استفاده از پاوربانک برای بار اول به این صورت است که باید آن را کاملاً دشارژ کنید و سپس آن را شارژ کنید تا از همان ابتدا از تمام ظرفیت باتری استفاده شود و سلول های باتری آسیب نبینند. از طرفی پس از شارژ کامل پاوربانک، بهتر است چند دقیقه دیگر آن را شارژ نگه دارید تا این فرآیند به درستی انجام شود.

در ادامه آموزش استفاده از پاوربانک باید درصد طلایی شارژ باتری را رعایت کنید. به طور کلی، یک قانون وجود دارد که بهتر است شارژ باتری هر دستگاهی با باتری در محدوده 20 تا 90 درصد باشد. اگرچه این کار خیلی حیاتی نیست، اما به نوبه خود می تواند بر عمر مفید پاوربانک تأثیر بگذارد. همچنین توصیه می شود هر از چند گاهی باتری پاوربانک را به طور کامل تخلیه کرده و دوباره آن را به طور کامل شارژ کنید. این عمل “کالیبراسیون” نامیده می شود. توجه داشته باشید که در صورت تخلیه کامل پاوربانک برای مدت طولانی، احتمال آسیب دیدن باتری وجود دارد.

نکته دیگر در مورد نحوه استفاده از پاور بانک، شارژ این گجت ها با استفاده از شارژرها و کابل های برندهای مطرح بازار است. محصولات برندهای مختلف از استانداردهای مرسوم استفاده نمی کنند و این مشکل احتمال خرابی پاوربانک را افزایش می دهد. به همین ترتیب، از آنجایی که پاوربانک در طول فرآیند شارژ گرم می شود، حتی مواردی مانند تورم باتری در دراز مدت امکان پذیر خواهد بود.

شرایط نگهداری صحیح

راه درست استفاده از پاوربانک همه چیز به فرآیند شارژ نیست. زیرا ممکن است حتی با روش صحیح شارژ، عمر آن به دلیل نگهداری نادرست توسط کاربر کاهش یابد. عوامل محیطی یکی از مهمترین عوامل خرابی پاوربانک هستند. به عنوان مثال توصیه می شود پاوربانک را در محیط های گرم مانند نزدیک بخاری، بخاری، زیر نور خورشید و مواردی از این قبیل نگهداری نکنید. در برخی موارد حتی گرمای محیط می تواند باعث انفجار پاوربانک شود.

پاوربانک ها به رطوبت، ضربه و تغییرات ناگهانی دما نیز حساس هستند. اگر پاوربانک و اجسام نوک تیز را کنار هم قرار دادید، بهتر است بعد از چند بار از انجام این کار خودداری کنید. زیرا سوراخ شدن بدنه و باتری پاوربانک احتمال انفجار آن را افزایش می دهد. به طور کلی پاور بانک ها گجت های حساسی هستند و در حمل و نقل آن ها باید بسیار مراقب باشید.