OpenAI یک برنامه دسکتاپ ChatGPT را برای کاربران macOS معرفی کرده است. این استارت آپ طی مراسمی ویژه اعلام کرد که اپلیکیشن دسکتاپ از رابط کاربری جدید مشابه نسخه موبایل استفاده خواهد کرد.

موراتی من، مدیر ارشد فناوری OpenAI، در این رویداد نشان داد که برنامه دسکتاپ ChatGPT از چت صوتی پشتیبانی می کند. قابلیتی که تاکنون فقط در گوشی ها موجود بود.

OpenAI اعلام کرد: “ما امروز برنامه مخصوص macOS را برای کاربران Service Plus منتشر می کنیم و در هفته های آینده آن را به طور گسترده در دسترس قرار خواهیم داد.” همچنین قصد داریم تا پایان سال 2024 نسخه ویندوز را معرفی کنیم.”

OpenAI

در نسخه نشان داده شده توسط OpenAI در این رویداد، کاربران می توانند برنامه دسکتاپ ChatGPT را در یک پنجره کوچک در کنار یک برنامه دیگر باز کنند. کاربران می توانند سوالات ChatGPT را در مورد آنچه روی صفحه است بپرسند. چه از طریق نوشتن یا گفتار.

OpenAI تصویری از رابط کاربری جدید ChatGPT را در نسخه وب به اشتراک گذاشت و به نظر می‌رسد با تغییرات بسیار جزئی در صفحه اصلی و طرح‌بندی پیام همراه است. موراتی در این رابطه گفت: ما می دانیم که مدل ها پیچیده تر می شوند. اما ما می‌خواهیم این تعامل طبیعی‌تر و آسان‌تر باشد و شما اصلاً روی رابط کاربری تمرکز نکنید، بلکه روی کار با ChatGPT تمرکز کنید.»

OpenAI علاوه بر اپلیکیشن دسکتاپ و رابط کاربری جدید، مدل جدید GTP-4o را نیز به نمایش گذاشت که برای همه کاربران رایگان است.

مایکروسافت بزرگترین سرمایه گذار در OpenAI است و انتشار نسخه دسکتاپ ChatGPT برای کاربران ویندوز در آینده ممکن است چالشی برای Copilot Assistant باشد. دستیار که خودش از مدل های هوش مصنوعی OpenAI استفاده می کند.