دوربین های زیر نمایشگر مدتی است که در گوشی های هوشمند استفاده می شود. ZTE در نسل چهارم گوشی های خود با دوربین زیر نمایشگر قرار دارد و سامسونگ در زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 5 چنین ویژگی به کار گرفت.

همچنین شایعاتی وجود دارد که اپل از دوربین زیر نمایشگر در آیفون های آینده استفاده خواهد کرد. اکنون، گوگل با ثبت اختراع فناوری دوربین زیر نمایشگر که احتمالاً به سمت گوشی‌های پیکسل آینده می‌رود، به این لیست بپیوندد.

گوگل حق ثبت اختراعی را برای دوربین سلفی جدید زیر نمایشگر در اداره ثبت اختراع اروپا ثبت کرده است. این پتنت به گوگل این امکان را می دهد که دوربین را بدون حفره دوربین یا بریدگی در زیر صفحه نمایش قرار دهد. درخواست ثبت اختراع، سیستم و دستگاهی را توصیف می‌کند که به نمایشگر تابشی یک دستگاه محاسباتی اجازه می‌دهد تا در سطح وسیعی از دستگاه، بدون هیچ گونه بریدگی یا حفره در صفحه نمایشگر کار کند. این امکان پذیر است زیرا دوربین در زیر نمایشگر قرار دارد و نوری را که از طریق نمایشگر منتقل می شود دریافت می کند.

علاوه بر این، برنامه می‌خواند که دستگاه محاسباتی می‌تواند نمایشگری با دو یا چند دوربین در زیر داشته باشد. نور می تواند از صفحه نمایش عبور کند تا به دوربین ها برسد، در حالی که نمایشگر همچنان به طور معمول کار می کند. این بهتر از نمایشگرهای سنتی است زیرا تجربه بهتری به کاربران می دهد. با این نوع نمایشگر، کاربران می توانند بیشتر از صفحه نمایش را ببینند و بدون نگرانی از مسدود شدن صفحه نمایش توسط دوربین، از دوربین استفاده کنند.

پیکسل گوگل مدرن تر می شود

این پتنت جالب است، اما ما هنوز نخواهیم دید که گوگل چگونه آن را در گوشی‌های هوشمند پیکسل آینده پیاده‌سازی خواهد کرد. دوربین های زیر نمایشگر معمولاً به دلایل واضح عکس‌های ضعیفی می گیرند.

در اخباری مرتبط پیکسل 8 و 8 Pro ممکن است با ارائه پشتیبانی از نمایشگر خارجی برای هر دو پرچمدار، عملکردی مشابه پرچمداران سامسونگ سری گلکسی اس داشته باشند. این بدان معنی است که وقتی یک مانیتور از طریق پورت USB-C به گوشی پیکسل آینده متصل می شود، شایعه شده است که کاربران فضای کاری «بزرگتر» اندروید را برای بازی دریافت خواهند کرد. یک پورت USB-C برای اینکه بتواند نمایشگرهای خارجی را تشخیص دهد نیازی به پشتیبانی Thunderbolt ندارد، زیرا کانکتور قادر است حالت جایگزین DisplayPort را نیز تشخیص دهد. از آنجایی که Pixel 8 و Pixel 8 Pro به اندازه کافی ضخیم نیستند تا از آن درگاه های HDMI بزرگ پشتیبانی کنند، حالت جایگزین USB DisplayPort بهترین گزینه بعدی است.

Kamila Wojciechowska که به دلیل ارائه اطلاعات تقریباً دقیق در مورد گوشی‌های هوشمند و عرضه‌های تراشه‌های آینده شهرت زیادی به دست آورده است، اظهار داشته که به گفته منبع نزدیک به گوگل، Pixel 8 و Pixel 8 Pro قابلیت کاربری بهتری در تجربه دسکتاپ فراهم می‌کنند. متأسفانه، برخی از جزئیات ارائه نشده، مانند اینکه آیا گوگل کاربران را مجبور به خرید یک داک جداگانه برای فعال کردن حالت دسکتاپ با دو پرچمدار خود می‌کند یا اینکه حالت به یک کابل USB-C بستگی دارد که باید به تلفن هوشمند و صفحه نمایش متصل شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید