بهعلاوه، CES جایی است که سازندگان مختلف تازهترین نورآوریهای خود در مبحث افزایش ایمنی و کارایی خودروها و رانندگانشان را بهنمایش میگذارند. برای مثال، سیستمهای نظارتی داخل خودرو که با دوربین توجه راننده را پایش میکنند و باتریهایی با فناوری جدید که برد خودروهای الکتریکی را افزایش میدهند.
همچنین بهروایت اتونیوز، حداقل یکی از شرکتکنندگان در CES امسال قصد رونمایی نوعی فناوری را دارد که بهنوعی بینایی را برای افرادی شبیهسازی میکند که دچار بیماری «تباهی لکه زرد» هستند یا نمیتوانند ببینند. نمایشگاههای سنتی خودرو برخلاف CES معمولاً فاقد چنین نوآوریهایی هستند.
هرچند بهگفتهی گری شپیرو، مدیرعامل شرکت برگزارکنندهی CES، یعنی CTA، این نمایشگاه قصد ندارد با نمایشگاه اختصاصی خودرو رقابت کند، خروج برندی مانند استلانتیس که برای مدتها بر بازاریابی در نمایشگاههای سنتی خودرو تمرکز داشت، همراه با حضور کمرنگ دیگر خودروسازان، آیندهی این نمایشگاهها را در هالهای از ابهام فرو برده است.
درحالیکه نمایشگاههای کلاسیک خودرو برای تکامل با مشکل مواجه شدهاند، CES هویت پویای خود را حفظ کرده است و به گسترش مرزهای خود در حوزههای مختلف صنعت خودرو مانند خودروهای کانسپت، فناوریهای افزایش ایمنی و نیز فناوریهای خودران ادامه میدهد. بهبیان دیگر، CES در حال شکست نمایشگاههای مخصوص خودرو در بازی خودشان است.