نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن‌نما» مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود. معاون شهردار اصفهان اعلام کرد بالغ بر 20 سرمایه‌گذار با رقمی بیش از 50 میلیارد تومان در نمایشگاه مشارکت خواهند داشت.

نمایشگاه ملی فن‌نما 10 تا 12 مهرماه در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان (واقع در کمربندی شرق) برگزار می‌شود. شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان، کارآفرینان، صنایع بزرگ، سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری در ایران، ایجاد ارتباطات اقتصادی در زیست بوم فناوری، جذب شهروندان بواسطه رویدادهای جنبی و افزایش علاقه در آنها امیدآفرینی در بین جوانان، از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه فن‌نما عنوان شده است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از دبیرخانه نمایشگاه ملی فن‌نما؛ «روح الله میرزا امیری»، دبیر منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان وعده داد از این پس، هرساله این نمایشگاه در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فناور در اصفهان برپا شود.

«سعید ابراهیمی»، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن‌نما، گفت: «بالغ بر 20 سرمایه‌گذار با رقمی بیش از 50 میلیارد تومان در نمایشگاه مشارکت خواهند داشت.»

به گفته وی مجموعه صندوق‌های خطرپذیر در سطح کشور، صندوق پژوهش استان اصفهان، صندوق شکوفایی و نوآوری و صندوق‌های خطرپذیری بانک‌های سینا و شهر از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند:

«مجموعه این صندوق‌ها برحسب اینکه محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ مورد نیاز جامعه باشند، حاضر به سرمایه‌گذاری هستند.»

«فن‌نما فان»، «فن‌نما سرمایه»، «فن‌نما حکمرانی»، «فن‌نما نت»، «فن‌نما پیج» و «فن‌نما ورک» عناوین رویدادهایی هستند که در حین برگزاری نمایشگاه، می‌توان در آنها شرکت کرد. مسابقات رباتیک توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و با همکاری آموزش پرورش نیز در فن‌نما برگزار خواهد شد و برای برندگان آن، جوایزی تا 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

از رویدادهای دیگر این نمایشگاه، ماراتون بازی‌سازی شهر من با محوریت فرهنگ‌سازی و کمک به حل چالش‌های شهری است که به برندگان آن جایزه 45 میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

علاقمندان جهت حضور و دریافت غرفه در نمایشگاه فن‌نما می‌توانند از طریق سایت این نمایشگاه اقدام کنند.