هواوی برنامه های بزرگی برای سیستم عامل هارمونی دارد. پس از موفقیت این سیستم عامل در چین، این شرکت قصد دارد آن را در بازارهای جهانی عرضه کند. رئیس هیئت مدیره هواوی در نشست تحلیلگران سال 2024 این موضوع را اعلام کرد، اما می توان این سوال را مطرح کرد که با وجود تحریم های گسترده آمریکا علیه این شرکت، هواوی چگونه می تواند این استراتژی را با موفقیت اجرا کند؟

به گزارش جی اس ام آرنا، این شرکت در واقع قصد دارد گوشی های خود را در مناطق بیشتری بفروشد. به همین دلیل قصد دارد سیستم عامل هارمونی را در مناطق دیگر عرضه کند.

خو ژیجون، رئیس هیئت مدیره هواوی این خبر را رسما اعلام کرد. این شرکت قویاً معتقد است که HarmonyOS می تواند پس از اندروید و iOS به سومین گزینه جهانی برای سیستم عامل های موبایل تبدیل شود. این کار حتی بدون تحریم های ایالات متحده نیز دشوار خواهد بود، اما به نظر می رسد هواوی مطمئن است که این کار را انجام خواهد داد. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که با وجود تحریم های آمریکا به رشد خود ادامه خواهد داد.

HarmonyOS، سیستم عامل خود هوآوی، فقط برای گوشی ها نیست. این سیستم عامل بر روی ساعت های هواوی و سایر دستگاه های هوشمند اجرا می شود. نکته اینجاست که گوشی های هواوی در کشورهای دیگر با این سیستم عامل عرضه نمی شوند.

در سطح جهانی، گوشی های این شرکت همچنان با رابط کاربری EMUI عرضه می شوند. EMUI مبتنی بر اندروید است، بنابراین کاربران در واقع همان سیستم عامل اندروید را دریافت می کنند، اما بدون خدمات گوگل. در چین، دستگاه های هوآوی با سیستم عامل هارمونی به فروش می رسند. جالب اینجاست که ساعت های هوشمند این شرکت به صورت جهانی با سیستم عامل هارمونی عرضه می شوند. بنابراین رابط کاربری EMUI فقط مخصوص گوشی های هواوی در بازار جهانی است.

در هر صورت، هواوی قصد دارد با توسعه دهندگان اپلیکیشن ها همکاری نزدیکی داشته باشد تا تمام پشتیبانی مورد نیاز آنها را فراهم کند. هدف این است که یک اکوسیستم قوی برای HarmonyOS بسازیم.

برنامه هواوی برای بهبود اکوسیستم هارمونی

هواوی می گوید 99 درصد از کاربران در چین وقت خود را در 5000 اپلیکیشن می گذرانند. به همین دلیل، شرکت چینی قصد دارد ابتدا این 5000 اپلیکیشن را برای هارمونی منتشر کند. پس از آن هارمونی دارای طیف گسترده ای از اپلیکیشن های شناخته شده و پرطرفدار است و عرضه هارمونی او اس در سایر مناطق جهان احتمال موفقیت بیشتری خواهد داشت.

هوآوی همچنین خاطرنشان می کند که در حال حاضر حدود 4000 برنامه با HarmonyOS NEXT سازگار هستند. جلب توجه توسعه دهندگان برای انتشار برنامه ها در Harmony آسان نخواهد بود. بنابراین هواوی تحقق این امر را موفقیت آمیز می داند.

گفته می شود که HarmonyOS در چین بسیار محبوب است. حتی برخی معتقدند که این سیستم عامل از نظر محبوبیت در چین از iOS پیشی خواهد گرفت.