انتظار می رفت سری میت 70 هواوی در اکتبر 2024 رونمایی شود، اما ظاهرا این روند به تعویق خواهد افتاد. بر اساس یک گزارش جدید، گفته می شود که مدل جدید گوشی هواوی به دلایل متعدد ممکن است دیرتر از زمان مورد انتظار معرفی شود.

طبق گفته FixedFocus فاش کننده Weibo، سری Mate 70 احتمالا با تاخیر بیشتری نسبت به مدل قبلی خود، Mate 60 عرضه می شود.

به نظر می رسد همه چیز برای هواوی تغییر کرده است. از دلایل تاخیر در ارائه سری Mate 70 می توان به سیستم عامل HarmonyOS Next و تراشه های جدید Kirin اشاره کرد.

FixedFocus می‌گوید که هواوی احتمالاً به زمان بیشتری برای پیاده‌سازی جدیدترین قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در پرچم‌دار بعدی خود نیاز خواهد داشت که مهم‌ترین آنها سیستم عامل HarmonyOS NEXT است. طبق گفته هواوی، نسخه بتا HarmonyOS NEXT در ژوئن 2024 منتشر خواهد شد.

یکی دیگر از دلایل تاخیر در ارائه سری میت 70، تراشه های جدید کایرین است، چرا که برخی گزارش ها حاکی از آن است که نسل بعدی هواوی میت به پردازنده های جدید تولید شده توسط این شرکت چینی و با قابلیت های بهبود یافته نسبت به نسل قبل مجهز خواهد شد. .

ژو جیجونرئیس موقت هواوی در نشست Analyst Summit 2024 اعلام کرد که شرکت او قصد دارد نسخه پایدار HarmonyOS NEXT را با سری Mate 70 در سال جاری منتشر کند. البته او تاریخ خاصی را برای معرفی سیستم عامل و گوشی جدید هواوی مشخص نکرد.