براساس پستی در شبکه‌ی اجتماعی کره‌ای Naver، اپل در حال آماده‌سازیِ پیش‌نمایش نسخه‌ی جدید سیری با هوش مصنوعی و طیف وسیعی از قابلیت‌های جدید آن در کنفرانس توسعه‌دهندگان یا همان 2024 WWDC است.

ظاهراً اپل توانسته است با استفاده از مدل مبتنی بر Ajax که مارک گرمن از بلومبرگ برای اولین بار در ماه جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲) به آن اشاره کرد، در زمینه‌ی ادغام این هوش مصنوعیِ مولد در سیری پیشرفت کند.

نسخه‌ی جدید سیری از قابلیت‌‌هایی مانند گفت‌وگوی طبیعی و همچنین افزایش شخصی‌سازی کاربر بهره می‌برد. گمان می‌رود ویژگی‌های جدید در تمامی دستگاه‌ها دردسترس باشد که نشان می‌دهد نسخه‌ی جدید سیری اطلاعات مکالمه را از یک دستگاه به دستگاه دیگر حفظ خواهد کرد.

گفته می‌شود که دستیار صوتی جدید، یک سرویس اشتراکیِ ویژه خواهد داشت که احتمالاً مربوط به ساخت میانبرهای مبتنی‌بر سیری باشد که پیش از این نیز به عنوان یکی از ویژگی‌های iOS 18 شایعه شده بود.

به نظر می‌رسد اپل در حال کار روی سیستم‌هایی در نسخه جدید سیری است تا بتواند آن را به اپلیکیشن‌های مختلف از طریق یک API متصل کند.

بیشتر بخوانید

در نهایت، ممکن است برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید اپل، براساس وضعیت اشتراک کاربر، خدمات متفاوتی ارائه دهد، اما هنوز مشخص نیست که این موضوع به چه شکلی اجرا خواهد شد.

پیش‌بینی اخیر شرکت Deepwater نیز ادعا می‌کند که اپل امسال هوش مصنوعی مولد را به سیری خواهد آورد.

حسابِ کاربری yeux1122، منبع اصلی شایعه‌ی جدید، سابقه‌ی خوبی در پیش‌بینیِ درست برنامه‌های اپل دارد؛ برای مثال، در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) پیش از عرضه‌‌ی آیفون 2022 SE، جزئیات مربوط به آن را به طور دقیق فاش کرد.