فرمول 1 و آمازون قصد دارند از یک چت ربات جدید هوش مصنوعی به نام Statbot در جایزه بزرگ اسپانیا برای بهبود تجربه تماشا استفاده کنند. این همکاری بین F1 و خدمات وب آمازون (AWS) گام مهمی در جهت پخش شخصی‌سازی مسابقه است.

به گزارش بلومبرگ، Statbot که با استفاده از فناوری محاسبات ابری AWS توسعه یافته است، آمار، پس‌زمینه و اطلاعات جالب مرتبط را برای افزایش پوشش زنده با تجزیه و تحلیل داده‌های آرشیو عظیم و اطلاعات بلادرنگ در طول مسابقات در اختیار پخش‌کنندگان قرار می‌دهد. نیل رالفمسئول همکاری فنی AWS با F1، توضیح داد که این فناوری بخشی از تلاش گسترده تر برای درگیر نگه داشتن بینندگان است.

فناوری هوش مصنوعی به ارائه آمار محدود نمی شود. AWS و F1 همچنین در حال توسعه سیستم هایی برای ارائه پیش بینی های درون مسابقه برای جنبه های مختلف مسابقه، از جمله زمان توقف پیت و مانورهای احتمالی سبقت هستند. این پیش‌بینی‌ها براساس داده‌های بلادرنگ مانند عملکرد خودرو و فرسودگی لاستیک‌ها خواهد بود.

اریک گیلزمدیر عامل AWS کانادا، احتمالات “تجارب بیش از حد شخصی” را که این فناوری می تواند در اختیار طرفداران قرار دهد برجسته کرد. هدف نهایی این است که بینندگان بتوانند تجربه تماشای خود را سفارشی کنند و مقدار و نوع داده ای را که می خواهند در طول پخش ببینند انتخاب کنند.

لیبرتی مدیا، مالک فرمول 1 از سال 2016، به دنبال راه هایی برای گسترش جذابیت جهانی این ورزش است. استفاده از هوش مصنوعی از دیگر استراتژی‌های بازاریابی موفق مانند مجموعه مستند محبوب نتفلیکس فرمول 1: رانندگی برای زنده ماندن پیروی می‌کند.

فرمول 1 با رقابت فزاینده ای برای بینندگان سایر ورزش ها و سرویس های پخش و شبکه های اجتماعی روبرو است. با وجود موفقیت های اخیر در گسترش مخاطبان آمریکایی، بسیاری هنوز فرمول 1 را به دلایلی مانند قابل پیش بینی بودن نتایج مورد انتقاد قرار می دهند.