براد لایت‌کپ، مدیر عامل OpenAI پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی آنطور که امروز می‌شناسیم، در یک سال آینده «به طرز عجیبی بد» خواهد بود. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی در 12 ماه آینده به قدری پیشرفته خواهد شد که معرفی آن امروز پوچ به نظر می رسد.

لایت‌کپ می‌گوید چت ربات ChatGPT به زودی می‌تواند «وظایف پیچیده‌تری» را انجام دهد و به یک «هم تیمی عالی» برای کاربران تبدیل شود. OpenAI آخرین نسخه ربات چت خود، GPT-5 را در اوایل تابستان سال جاری منتشر خواهد کرد.

تخته درپوش نور

هوش مصنوعی در 12 ماه آینده پیشرفت زیادی خواهد کرد

اگر فکر می‌کنید که ChatGPT بسیار چشمگیر عمل می‌کند، فقط یک سال آینده را تصور کنید. یکی از مدیران OpenAI پیش‌بینی می‌کند که ابزارهای تولید هوش مصنوعی مانند ابزارهای این شرکت در مقایسه با آنچه در آینده ارائه خواهند کرد، امروز ضعیف‌تر هستند.

در بیست و هفتمین کنفرانس جهانی سالانه موسسه Milken، براد لایت‌کپ، مدیر عامل ChatGPT، اشاره کرد که در 12 ماه آینده سیستم‌هایی که ما امروز استفاده می‌کنیم به طرز خنده‌داری بد خواهند شد. وی افزود که ما در حال حرکت به جلو هستیم و هوش مصنوعی قابلیت های بیشتری را نشان خواهد داد.

لایت‌کپ می‌گوید مدل‌های هوش مصنوعی که افراد برای انجام کارها و دستیابی به اهداف شخصی‌شان استفاده می‌کنند، به زودی قادر به انجام کارهای پیچیده‌تر خواهند بود. البته در مورد این کارهای پیچیده توضیح بیشتری نداد.

او همچنین معتقد است که هوش مصنوعی یک ارتباط سیستمی با کاربران ایجاد می کند و می تواند به عنوان هم تیمی آنها ظاهر شود. هوش مصنوعی حتی می تواند به کاربران در حل مشکلات کمک کند. مدیر عامل OpenAI همچنین در مورد قابلیت های قابل پیش بینی هوش مصنوعی در این رویداد توضیح داد.