مدیرعامل فناپ از استفاده از دانش آموزان برای توسعه اقتصاد دیجیتال خبر داد. وی معتقد است ورود دانش آموزان به این عرصه می تواند بازار کار را متحول کند و کاستی های نظام آموزشی کشور را برطرف کند.

شهاب جوانمردی در همایش فرصت های ایران در عصر دیجیتال با بیان اینکه مشکل مهاجرت اکنون در هر خانواده و شرکتی دیده می شود، گفت: این وضعیت بسیار نگران کننده است و ما از رفتن هموطنانمان ناراحت هستیم. اما ما باید صورت خود را بشوییم و وضعیت را جور دیگری ببینیم.»

جوانمردی معتقد است که فعالان فاوا با شرکت در رویدادهای مختلف مرتبط با این حوزه در صدد رفع مشکلات هستند: «دیگر نباید دور هم جمع شویم و از غم ها حرف بزنیم. در فضای اقتصاد دیجیتال که مبتنی بر یافتن راه حل برای مشکلات است، باید این رویکرد را دنبال کرد. به نوبه خود، من فکر می کنم ما باید به مسائل متفاوت نگاه کنیم. در همه جای کشورهای در حال توسعه، آنها در تلاش هستند تا راه حلی برای مشکلات بیابند.

جوانمردی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان ایرانی قبل از اینکه موفق شوند اخته می شوند، گفت: جوانان زیادی در کنکور سراسری شرکت می کنند و ما در این کنکور فقط از افراد باهوش تمجید می کنیم و سر درختان دیگر را می بریم. آیا 30-40 درصد در کل جمعیت کنکور موثر نیست؟ اگر همه آموزش ببینند نمی توانند موثر باشند؟ معتقدم جوانان این مرز و بوم می توانند مشکلات را حل کنند».

جوانماری با تاکید بر اینکه تعریف استعداد در بنگاه های اقتصادی باید از یک تعریف واحد و مشخص تغییر یابد، تاکید می کند: نباید جوانان را قبل از ثمربخشی از چرخه خارج کرد. وی با اشاره به جهت گیری مدارک تحصیلی در دنیا، با بیان اینکه اکنون مهارت و تخصص، شغل افراد را با ارزش تر می کند، گفت: نباید فقط به این دلیل که این موارد در جامعه مد شده است، در شرکت های خدماتی شما دنبال دکتری و فوق لیسانس باشیم. . شما نباید بر اساس این صلاحیت برای مکانی درخواست دهید. در یازده ایالت ایالات متحده، مدارک تحصیلی در فرآیند استخدام کنار گذاشته شده است.

وی با اعتراض به وضعیت نظام آموزش عالی، با بیان اینکه همه شرکت‌ها باید به طور مستمر برای آموزش و پرورش افرادی که دانشگاه را ترک کرده‌اند سرمایه‌گذاری کنند، گفت: باید شرکت‌های خود را به دانشگاه‌هایی تبدیل کنیم که نیروهای مؤثری برای جامعه تربیت کنند. این مسئولیت هر یک از ماست. به عنوان مثال، وقتی چین یک میلیون کارشناس هوش مصنوعی دارد، در مدت کوتاهی با کمک شرکت های خصوصی یک میلیون کارشناس هوش مصنوعی ایجاد می کند.

به گفته جمانادی، اقتصاد دیجیتال ظرفیت جذب دانشجو را دارد به طوری که در نتیجه بازار کار دچار تحول اساسی می شود: «اگر به توسعه نگاه کنیم، باید به یاد داشته باشیم که همه چیز از مردم شروع می شود، با مردم ادامه می یابد و به پایان می رسد. مردم.”