Truecaller با همکاری مایکروسافت به کاربران این امکان را می دهد که یک نسخه هوش مصنوعی از صدای خود بسازند و از آن برای پاسخگویی به تماس ها استفاده کنند.

طبق بیانیه رسمی، کسانی که به دستیار هوش مصنوعی Truecaller دسترسی دارند می توانند از هوش مصنوعی برای تولید صدا استفاده کنند. شرکت مذکور برای این کار از سرویس Azure AI Speech مایکروسافت استفاده می کند.

مدیر اجرایی Truecaller معتقد است که این نشان دهنده قدرت هوش مصنوعی در تغییر نحوه تعامل ما با دستیارهای دیجیتال است. دستیار هوش مصنوعی این شرکت مستقر در سوئد اطلاعات تماس های دریافتی را نمایش می دهد و به کاربران اجازه می دهد بدانند چرا تماس می گیرند.

هنگام استفاده از برنامه Truecaller، افراد می توانند انتخاب کنند که آیا خودشان به تماس پاسخ دهند یا اینکه دستیار هوش مصنوعی این کار را برای آنها انجام دهد. دستیار هوش مصنوعی برنامه مذکور در سال 2022 معرفی شد و تنها در برخی از کشورها موجود است.

مقالات مرتبط

پیش از این، مشترکان Truecaller می‌توانستند از میان انواع صداهای از پیش تعیین شده برای پاسخ به تماس‌ها انتخاب کنند، اما اکنون به لطف هوش مصنوعی، ردموندی‌ها می‌توانند صدای خود را سفارشی کنند.

مایکروسافت می گوید صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها در موارد محدودی در دسترس است و کاربران باید رضایت کامل طرف مقابل را دریافت کنند و از مواردی مانند جعل هویت اجتناب کنند.