گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 مجهز به پردازشگر گرافیکی Adreno 830 خواهد بود. در تست‌های اولیه مشخص شد که این پردازشگر گرافیکی در بنچمارک Wild Life Extreme 3DMark حدود 10 درصد از تراشه M2 اپل بهتر است. به‌نظر می‌رسد در آن زمان پشتیبانی از قابلیت فشرده‌سازی ارتقایافته حافظه و ترفندهای دیگر در این تراشه وجود نداشت. بااین‌حال گفته می‌شود که کوالکام قصد گنجاندن چنین قابلیت‌هایی را در تراشه خود دارد و در نتیجه، عملکرد پردازشگر گرافیکی این تراشه حتی بهتر هم خواهد شد.

یکی از تغییرات عمده در اسنپدراگون 8 نسل 4، معماری جدید «Slice GPU» است. منبعی آگاه به نام «negativeonehero» این خبر را در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد. در این معماری، پردازشگر گرافیکی Adreno 830 به چندین نمونه مستقل به نام «برش» تقسیم می‌شود که هر کدام وظایف و حافظه پنهان خاص خود را دارد.

دلیل کوالکام برای ارتقای قدرت پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4

با نگاهی به تلاش‌های اپل برای آوردن بازی‌های AAA به آیفون، کوالکام احتمالاً برای همکاری با شرکت‌های سازنده بازی، دقیقاً قصد دارد مسیر مشابهی را طی کند. به گزارش یک منبع آگاه به‌نام دیجیتال چت استیشن، تیم سازنده چیپست Snapdragon 8 Gen 4 فناوری جدیدی را توسعه داده است که استفاده از GPU و عملکرد کلی آن را بهبود می‌بخشد.

پیش‌ازاین، همین منبع ادعا کرده بود که اسنپدراگون 8 نسل 4 در پرچمداران آینده اندرویدی حداقل به یک باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی نیاز دارد تا مصرف انرژی بالای پردازشگر گرافیکی این تراشه را تأمین کنند.

بااین‌حال، ممکن است تجهیز گوشی‌های نسل بعد اندرویدی به باتری‌های بزرگ‌تر، به این دلیل باشد که سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی می‌خواهند دستگاه‌های‌شان در زمانی که کاربران مشغول اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین هستند، شارژدهی طولانی‌تری داشته باشند. با بهبود استفاده از پردازشگر گرافیکی، مصرف انرژی افزایش می‌یابد. با اسنپدراگون 8 نسل 4 و پردازشگر گرافیکی Adreno 830، کوالکام می‌تواند در آوردن بازی‌های AAA به میلیون‌ها دستگاه اندرویدی موفق ظاهر شود، حتی اگر در این مسیر از اپل عقب باشد.