وزارت دادگستری ایالات متحده، همراه با دادستان های کل 30 ایالت و منطقه، یک شکایت بزرگ علیه پلتفرم Ticketmaster و شرکت مادر آن Live Nation Entertainment به راه انداختند.

به گفته وزارت دادگستری، Ticketmaster انحصار فروش بلیط آنلاین در ایالات متحده را دارد و رقابت را به طور غیرقانونی خفه می کند.

مریک گارلنددادستان کل ایالات متحده در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: «زمان آن رسیده است که LiveNation-Ticketmaster را سرکوب کنیم.

وزارت دادگستری ایالات متحده مدعی است که تسلط آن بر فروش بلیط آنلاین به Live Nation یک مزیت تجاری ناعادلانه داده و از آن برای رقابت با سایر برندها سوء استفاده کرده است.

تحقیقات ایالات متحده زمانی آغاز شد که وب سایت Ticketmaster هنگام فروش بلیط کنسرت تیلور سوئیفت از کار افتاد.

گتی ایماژ

بدیهی است که انحصار فروش بلیط، گزینه های مشتریان را کاهش داده و آنها را مجبور به پرداخت بیشتر کرده است. Live Nation مالک یا کنترل بیش از 265 سالن کنسرت در آمریکای شمالی، از جمله 60 سالن از 100 آمفی تئاتر برتر در ایالات متحده است.

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، Live Nation و Ticketmaster رفتاری ضدرقابتی داشتند تا اطمینان حاصل کنند که چرخه ای که درآمد آنها را فراهم می کرد فعال باقی می ماند. در این چرخه، Live Nation هزینه‌هایی را از طرفداران کنسرت و حامیان مالی دریافت می‌کند و از این درآمدها برای ایجاد روابط انحصاری با هنرمندان از طریق پروژه‌های ویژه استفاده می‌کند. علاوه بر این، Live Nation از قدرت خود برای امضای قراردادهای انحصاری و بلندمدت با سالن‌های کنسرت استفاده می‌کند.

مقاله مرتبط

Live Nation خود را به عنوان “بزرگترین شرکت سرگرمی زنده جهان” معرفی می کند. این شرکت در سال 2010 با Ticketmaster ادغام شد و توجه رگولاتورها را به خود جلب کرد. در آن زمان، وزارت دادگستری دولت ایالات متحده به دلیل صدور مجوز برای ادغام Live Nation و Ticketmaster مورد انتقاد قرار گرفت.

وزارت دادگستری ایالات متحده هنوز دقیقاً نگفته است که چگونه “تجزیه” Live Nation و Ticketmaster انجام خواهد شد. با این حال، بعید نیست که شاهد لغو قرارداد ادغام و جدایی Live Nation و Ticketmaster باشیم.

همه چیز برای Live Nation و Ticketmaster تا سال 2022 که تقاضای کنسرت انبوه شد، خوب پیش می رفت تیلور سویفت این امر باعث از کار افتادن سایت Ticketmaster شد و هزاران نفر قادر به خرید بلیط کنسرت نبودند. مدت کوتاهی پس از این حادثه، وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیق در مورد Live Nation را آغاز کرد.