گری‌اسکیل (Grayscale) در پرونده‌ی شکایت علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده (SEC) برنده شد. دادگاه فدرال ایالات‌ متحده دستور SEC را برای رد درخواست ETF (صندوق قابل‌معامله) بیت کوین گری‌اسکیل لغو کرد و حکم داد این کمیسیون باید درخواست مرتبط را بررسی کند.

گری‌اسکیل اولین‌بار در اکتبر ۲۰۲۱ درخواست GBTC Trust خود را ثبت کرد تا به ETF بیت کوین تبدیل شود؛ اما SEC درخواست مذکور را رد کرد؛ به‌همین‌‌دلیل، گری‌اسکیل شکایتی علیه سازمان نظارتی ایالات‌ متحده تنظیم کرد و خواستار بررسی دقیق خواسته‌هایش شد.

مایکل سوننشین، مدیرعامل گری‌اسکیل، پس‌ از پیروزی در دادگاه اعلام کرد که تیم حقوقی شرکت متبوعش با دقت نظر دادگاه را بررسی می‌کند. ETF بیت کوین می‌تواند به سرمایه‌گذاران بزرگ، ازجمله صندوق‌های بازنشستگی اجازه دهد تا در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند.

اگر حکم دادگاه تجدیدنظر همچنان مطابق حکم اولیه باشد، این احتمال وجود دارد راه برای سایر ETFهای بیت کوین باز شود و شرکت‌های بزرگ دیگری مثل بلک‌راک و Fidelity نیز درخواست‌هایی برای ETF خود ثبت کنند. گفتنی است که SEC فقط ۴۵ روز فرصت دارد تا درزمینه‌ی حکم صادرشده‌ی دادگاه درخواست تجدیدنظر کند.

نکته‌ی جالب اینکه ارزش هر واحد بیت کوین بلافاصله پس‌ از اعلام خبر پیروزی گری‌اسکیل در دادگاه، با رشد چشمگیر ۵ درصدی به ۲۷,۷۰۰ دلار هم رسید. این در حالی است که قیمت پادشاه رمزارزها در ۱۲ روز گذشته نوسانی نداشت و فقط در بازه‌ی قیمتی حدودی ۲۵,۵۰۰ تا ۲۶,۶۰۰ حرکت می‌کرد.

ناگفته نماند که آلت کوین‌ها نیز به‌دلیل انتشار خبر پیروزی گری‌اسکیل در دادگاه، رشد چشمگیری تجربه کردند. به‌عنوان مثال، هر واحد رمزارز MATIC و BNB به‌ترتیب ۱۴ و ۹٫۵ درصد رشد کردند.