پلتفرم استریم کیک در ایران فیلتر است و بدون ابزار تغییر آی پی قابل دسترسی نیست. این در حالی است که این پلتفرم هنوز چندان مورد استقبال قرار نگرفته است و اخیراً با بستن قراردادهای مالی سنگین با بزرگترین استریمرها سعی در جذب مخاطبان بیشتری داشته است.

پس از فیلتر Twitch در تابستان گذشته، شاهد مسدود شدن پلتفرم پخش دیگری هستیم، همچنین درست قبل از شروع تعطیلات تابستانی.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ویجیاتو، پلتفرم استریم بازی «Kick» که اخیراً با امضای قراردادهای مالی سنگین با بزرگترین استریمرهای توییچ به شهرت رسیده، در ایران فیلتر شده است.

Kick یک سرویس پخش زنده ویدیوی آنلاین است که به کاربران مختلف در سراسر جهان امکان می دهد محتوای مورد نظر خود را به صورت زنده پخش کنند. بیشتر این محتوا شامل مسائل مربوط به بازی، پخش زنده و چت آنلاین بین کاربران و استریمرها است. در حال حاضر دسترسی به این پلتفرم بدون استفاده از ابزارهای تغییر IP امکان پذیر نیست.

بررسی های دیجیاتو از طریق پلتفرم OONI نیز تایید کننده فیلتر پلت فرم در ایران است و نشان می دهد که عدم امکان دسترسی به دلیل قطعی موقت نیست.

لازم به ذکر است که در ۲۲ تیرماه سال گذشته، دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم استریم بازی های ویدیویی توییچ برای چندمین بار مسدود شد و این فیلترینگ همچنان ادامه دارد.

در سال های اخیر و با محبوبیت بازی های ویدیویی، استفاده از پلتفرم توییچ برای استریم بازی ها در بین گیمرهای ایرانی بسیار محبوب شده است. تعداد قابل توجهی از این کاربران را نوجوانان و جوانانی تشکیل می دهند که به دنبال سرگرمی برای پرکردن اوقات فراغت خود با شروع تابستان هستند و Twitch و Kik از جمله گزینه های موجود در اختیار کاربران هستند.

لازم به ذکر است که دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات بارها بر لزوم سالم سازی فضای مجازی به ویژه برای کودکان و نوجوانان تاکید کرده اند. در این راستا حتی حالت امن گوگل یا جستجوی ایمن بر روی تمامی اپراتورهای اینترنتی فعال است و امکان لغو آن وجود ندارد. «عیسی زارع پور» فعال سازی اجباری این قابلیت را خواسته خانواده ها خواند.