نکات مهم برای افزایش طول عمر مفید جاروبرقی

جاروبرقی یکی از وسایل برقی کاربردی خانه است که به‌دلیل استفاده مداوم، بیشتر در معرض خرابی قرار دارد. عمر مفید جاروبرقی ۸ تا ۱۲ سال است؛‌ اما با انجام چند کار ساده می‌توانید سال‌های طولانی‌تری از این وسیله استفاده کنید. از مهم‌ترین نکات برای بهبود عملکرد جاروبرقی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • درصورتی‌که جاروبرقی شما مخزن دائمی دارد و نمی‌توانید در آن پاکت یک‌بار مصرف نصب کنید، باید هر سه‌ماه یک‌بار کیسه را از دستگاه خارج و در هوای آزاد آن را کاملاً تمیز و گردگیری کنید.
  • بهتر است آشغال‌هایی مانند خاک گلدان و براده‌های چوب را با جارودستی جمع کنید تا این ذرات وارد موتور نشوند.
  • جابه‌جایی شدید جاروبرقی یا تکان‌های فراوان بدنه باعث خروج گرد و خاک از کیسه جاروبرقی و انتشار آن به سمت موتور خواهد شد.

با رعایت موارد ذکر شده، دیگر شاهد بوی سوختگی از جاروبرقی نخواهید بود و عملکرد دستگاه نیز با اختلال مواجه نخواهد شد. بااین‌حال درصورت بروز هرگونه مشکلی بهتر است دستگاه را به تعمیرکار ماهر جاروبرقی نشان دهید تا از خرابی بیشتر آن جلوگیری شود.

علت بوی سوختگی جاروبرقی سامسونگ

عامل بوی سوختگی در جاروبرقی سامسونگ نیز می‌تواند هر یک از موارد بالا باشد. بهتر است که درصورت مواجه شدن با این مشکل تنها از خدمات مراکز تعمیر جاروبرقی سامسونگ و نمایندگی‌های آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا مراکز تخصصی این برندها با سیستم داخلی دستگاه کاملاً آشنا هستند و بدون آزمون و خطا و در کمترین زمان مشکل را رفع می‌کنند.

در این مقاله از زومیت قصد داشتیم دلایلی را که منجربه ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی می‌شوند مورد بررسی قرار دهیم. جارو کردن مواد مرطوب، استفاده بیش‌ازحد مجاز از دستگاه، وارد شدن اجسام سخت به درون دستگاه، ورود گردوخاک به موتور و تعویض نکردن به موقع کیسه از مهم‌ترین دلایل ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی هستند.

ممکن است مشکل بوی سوختگی از خرابی فن، ترموستات و سایر قطعات جاروبرقی باشد. همچنین اگر با رعایت موارد بالا مشکل مربوطه حل نشد، حتما جهت عیب‌یابی و بررسی دقیق‌تر دستگاه از تعمیرکاران ماهر کمک بگیرید.