به‌نظر می‌رسد که چند باگ نرم‌افزاری از‌جمله محافظت‌نشدن در‌برابر سوختگی تصویر و زردشدن صفحه در آن دسته از گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ به‌وجود آمده است که رابط کاربری One UI 6.0 را نصب کرده‌اند.

رابط کاربری One UI 6.0 ویژگی‌های جدیدی از‌نظر ظاهری، از‌جمله در بخش‌ تنظیمات سریع و صفحه‌ی قفل و پنل نوتیفیکشن را به‌همراه برخی بهبودهای نرم‌افزاری و امنیتی برای مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ به‌همراه آورده است. گلکسی S23 اولین مدلی بود که این به‌روزرسانی را دریافت کرد.

بعضی از کاربران گوشی‌های گلکسی اعلام کرده‌اند که صفحه‌ی دستگاهشان پس از نصب One UI 6.0 به رنگ زرد متمایل شده است. این پدیده به‌صورت پایدار در برخی گوشی‌ها مانند گلکسی S22 دیده می‌شود که به‌دلیل مشکل نرم‌افزاری اتفاق می‌افتد و به سخت‌افزار ارتباطی ندارد.

کاربران با خاموش‌کردن دسترسی به شبکه و تنظیم زمان دستگاه به ساعت روز، توانسته‌اند این مشکل را حل کنند. بنابراین، احتمالاً تداخلی بین ویژگی نور شب (Night Light) داخلی اندروید و ویژگی Eye Comfort Shield خود سامسونگ وجود دارد.

پشتیبانی فنی سامسونگ اعلام کرد که پچ نرم‌افزاری برای حل این ایراد را در پنج روز آینده منتشر خواهد کرد که ممکن است برای هر مدل گوشی و هر کشور متفاوت باشد.

تا زمان رسیدن راهکار دائمی، می‌توانید با استفاده از روشی که برخی کاربران پیدا کرده‌اند، مشکل را برطرف کنید:

  • اپلیکیشن Nova Launcher را از گوگل پلی نصب کنید.
  • آن را به‌عنوان لانچر پیش‌فرض دستگاه انتخاب کنید.
  • به صفحه‌ی اصلی بروید. لانچر Nova باید روی دستگاه شما ظاهر شود.
  • روی هر ناحیه‌ی خالی از صفحه‌ی اصلی فشار طولانی دهید تا پاپ‌آپی ظاهر شود. آن منو را از پایین صفحه بالا بکشید. در ردیف اول، ویجت‌های اپلیکیشن Nova را می‌توانید ببینید. ویجت از ردیفی موسوم‌ به فعالیت (Activity) را انتخاب کنید و آن را بکشید و روی صفحه‌ی اصلی رها کنید.
  • حالا صفحه‌ای جدید به نام فعالیت ظاهر می‌شود. به‌سمت پایین اسکرول کنید تا بخش تنظیمات را ببینید و روی آن کلیک کنید.
  • از فهرست کشویی، گزینه‌ی ورودی با نام Settings$NightDisplaySuggestionActivity را پیدا کنید. باید به‌دقت آن را جست‌وجو کنید؛ زیرا نامش با فونت خیلی کوچک زیر عنوان اصلی تنظیمات نوشته شده است.
  • دکمه‌ای به نام تنظیمات با آیکون ماه در صفحه‌ی اصلی موبایل ظاهر خواهد شد. روی آن ضربه بزنید تا صفحه‌ای به نام نور شب (Night Light) را ببینید.
  • در صفحه‌ی نور شب، گزینه‌ی استفاده از نور شب (Use Night Light) را غیرفعال کنید و مطمئن شوید که برنامه‌ی زمان‌بندی آن، روی هیچ‌کدام (None) تنظیم شده باشد.

انجام مراحل گفته‌شده کمک می‌کنند که مشکل زردی صفحه در گوشی یا تبلت سامسونگ موقتاً برطرف شود. به‌روزرسانی آینده باید آن را به‌طور کامل حل کند؛ اما مشخص نیست چه زمانی همه‌ی دستگاه‌های تحت‌تأثیر این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد.