یوتیوب دریایی بی پایان از محتوا برای همه است و قطعاً ویدیوهای زیادی در این پلتفرم برای هر موضوعی که به آن علاقه دارید یا به دنبال پاسخی برای آن هستید، خواهید یافت. اما YouTube فقط برای تماشای ویدیو یا گوش دادن به پادکست نیست، زیرا اکنون می‌توانید بازی‌های رایگان را در بخش جدیدی به نام Playables انجام دهید.

YouTube Playables بیش از 75 بازی مختلف دارد که می‌توان آن‌ها را به‌صورت آنلاین بدون دانلود در مرورگر تلفن یا دسک‌تاپ خود بازی کرد. برای دسترسی به این بخش نیازی به اشتراک YouTube Premium ندارید.

بسیاری از بازی های یوتیوب بسیار ساده هستند و ژانرهای مختلفی مانند پازل، نقش آفرینی، استراتژی، ورزشی، اکشن و حتی بازی های فکری و معمایی برای آن ها وجود دارد. حتی برخی از بازی های آنلاین تک نفره مانند کرک چیزهای بی اهمیت نیز در میان آنها دیده می شود.

بازی های رایگان را در YouTube پیدا کنید

برای دسترسی به YouTube Playables، در صفحه اصلی سایت یا برنامه YouTube، منوی سمت چپ صفحه (Browse Menu) را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Playables را ببینید. با کلیک بر روی آن به صفحه بازی های رایگان YouTube هدایت می شوید.

برگه صفحه اصلی در صفحه Playables محبوب ترین بازی ها را نشان می دهد و سایر بازی ها را می توانید با کلیک کردن روی برگه Browse پیدا کنید. این گزینه تمام بازی های موجود در یوتیوب را به همراه دسته بندی آنها نشان می دهد.

اهمیت داشتن یک بازی در یوتیوب چیست؟

یوتیوب با ایجاد بخش جدید Playables به کاربر این امکان را می دهد که پس از تماشای یک ویدیوی طولانی از بخش بازی ها بازدید کرده و چند دقیقه سرگرم شود. در حالی که این کار ممکن است مستقیماً برای پلتفرم درآمد ایجاد نکند، نرخ تعامل کاربر با سایت و برنامه را افزایش می دهد.

تقریبا تمامی بازی های Playables را می توان از طریق اپلیکیشن های جداگانه روی گوشی نصب کرد، اما یوتیوب بستری را در اختیار کاربر قرار داده است تا کاربر بتواند مجموعه ای از بازی های ساده و متنوع را در اختیار داشته باشد و بدون نیاز به پرکردن فضای گوشی خود از آنها لذت ببرد.

بازی‌های YouTube بدون آگهی ظاهر می‌شوند و می‌توانید برای مدت طولانی بدون نمایش تبلیغات بازی کنید. همچنین برای دسترسی به Playables باید به YouTube وارد شوید، که تاریخچه بازی شما را در حافظه YouTube نگه می دارد تا بتوانید بازی خود را ذخیره کرده و بعداً دوباره آن را بازی کنید.

لینکدین همچنین اخیرا بخشی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که به مخاطبان اجازه می دهد تا انواع بازی های پازل را انجام دهند. برای دسترسی به بازی های لینکدین پیشنهاد می کنیم از این مقاله دیدن کنید.