در هند و اندونزی، رهبران مرده برای حمایت از جانشینان سیاسی خود برمی خیزند. امینم خواننده رپ از احزاب مخالف در آفریقای جنوبی حمایت می کند. و در ایالات متحده، رئیس جمهور بایدن به رای دهندگان در نیوهمپشایر می گوید که در خانه بمانند. همه این چیزها “اتفاق افتاده” – اما هیچ کدام واقعی نیستند. انقلاب مولد هوش مصنوعی اینجاست و برای انتخاب های شما در راه است. به آینده خوش آمدید، به سال 2024 خوش آمدید.

برای اولین بار، دسترسی گسترده به هوش مصنوعی مولد با مبارزات سیاسی و انتخابات مواجه خواهد شد. سال 2024 در حال حاضر سالی بی سابقه برای دموکراسی است: بیش از 2 میلیارد نفر – بیشترین تعداد تا کنون – در بیش از 60 کشور در انتخابات ملی، محلی و منطقه ای رای خواهند داد.

رای دهندگان جهانی اکنون باید با این فناوری جدید دست و پنجه نرم کنند. دیپ فیک را می توان برای همه چیز از خرابکاری گرفته تا طنز گرفته تا چیزهای به ظاهر پیش پا افتاده استفاده کرد: قبلاً دیده ایم که چت ربات های هوش مصنوعی سخنرانی می نویسند و به سؤالاتی درباره سیاست یک نامزد پاسخ می دهند. اما ما همچنین شاهد استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیر سیاستمداران زن و ایجاد این تصور بوده‌ایم که رهبران جهان لذت کلاهبرداری‌های درآمد غیرفعال را ترویج می‌کنند. هوش مصنوعی برای استقرار ربات ها و حتی تنظیم متون خودکار برای رای دهندگان استفاده شده است.

کارشناسان می‌دانند که هوش مصنوعی مولد آماده است تا چشم‌انداز اطلاعات را به‌طور چشمگیری تغییر دهد، اما ما هنوز دقیقاً در حال یادگیری چگونگی این اتفاق هستیم. با وجود موانعی که شرکت‌ها می‌گویند، مشکلاتی که مدت‌هاست با پلتفرم‌های فناوری مواجه بوده‌اند – مانند اطلاعات غلط و اطلاعات غلط، محتوای جعلی یا نفرت‌انگیز – احتمالاً تشدید خواهند شد.

بنابراین برای درک واقعی چگونگی ورود هوش مصنوعی مولد و تغییر چشم انداز سیاسی و اطلاعاتی، ما آن را در سراسر جهان برای بقیه سال ردیابی می کنیم.

این چیزی است که ما انجام می دهیم:

فهرست و نقشه‌ای که در اینجا می‌بینید به‌طور مداوم در طول سال 2024 به‌روزرسانی می‌شود. روی نقشه، می‌توانید هر کشوری را که استفاده از هوش مصنوعی مولد در انتخابات آن را شناسایی کرده‌ایم و چند بار مشاهده کنید. روی کارت‌ها، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد هر مورد خاص، از جمله زمان وقوع و آنچه که بوده است، به دست آورید. علاوه بر اطلاعاتی که در هر نمونه می‌بینید، شرکت‌ها، ابزارها و پلتفرم‌های شرکت‌کننده را نیز پیگیری می‌کنیم.