به گفته وو وایرن، طراح ارشد برنامه اکتشاف ماه چین، ماه به عنوان نقطه شروع عمل می کند و ایستگاه بین المللی تحقیقات قمری بستری را برای تحقیقات علمی طولانی مدت، کار و اقامت فراهم می کند و راه را برای فضای عمیق انسان در آینده هموار می کند. اکتشاف.

وو می گوید که پایگاه تحقیقاتی ماه در دو فاز ساخته خواهد شد. فاز اول تا سال 2035 ساخته خواهد شد و شامل یک مرکز علمی کامل با عملکردهای اصلی و عناصر پشتیبانی در اطراف قطب جنوبی ماه خواهد بود. مرحله دوم ساخت یک تاسیسات عظیم، مجهز و پایدار تا سال 2045 خواهد بود.

یکی از جزئیات عجیب این ویدئو، حضور شاتل فضایی بازنشسته ناسا است که به نظر می رسد از سکوی پرتاب در پس زمینه بلند می شود. این عملکرد در حالی انجام می شود که شاتل نه تنها توانایی سفر فراتر از مدار زمین را نداشت، بلکه در سال 2011 بازنشسته شد.

همچنین، از آنجایی که ناسا تا حد زیادی از همکاری با سازمان های چینی منع شده است، بعید است که بتواند از تاسیسات قمری چین استفاده کند. آژانس فضایی ایالات متحده در واقع در حال کار بر روی برنامه Artemis خود است و قصد دارد با استفاده از موشک SpaceX Starship به سطح ماه سفر کند و با شرکای بین المللی خود پایگاه خود را بر روی ماه بسازد.

شاید چینی ها در حال تلاش برای ساخت یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد مشابه شاتل فضایی برای سفر به ماه هستند؟ اگرچه این امکان وجود دارد، اما تلویزیون دولتی انگلیسی زبان چین (CGTN) بعداً نسخه سانسور شده این ویدیو را منتشر کرد. در نتیجه، نمایش شاتل احتمالا فقط یک اشتباه کوچک بود.