Luminar، سازنده حسگرهای LiDAR برای خودروهای خودران، اعلام کرده است که قصد دارد 20 درصد از نیروی کار خود را در بحبوحه تغییر ساختار عمده فرآیندهای تولید و تجاری کاهش دهد.

لومینار به تازگی نسل جدید حسگرهای لیزری خود را معرفی کرده است. این شرکت می‌گوید بر روی یک مدل تجاری اقتصادی‌تر تمرکز خواهد کرد و بیشتر تولیدات خود را به شرکای خود واگذار خواهد کرد. حداقل 147 نفر به عنوان بخشی از این حرکت شغل خود را از دست خواهند داد. لومینار حدود 730 کارمند در قاره آمریکا دارد.

آستین راسلمدیرعامل لومینار در بیانیه‌ای گفت: «بسیاری از اعضای تیم ما سال‌هاست که با ما بوده‌اند. بنابراین، بسیار دشوار است. ما تصمیم داریم اکثر پیمانکاران خود را (تا شروع تولید) اخراج کنیم. این تصمیم را به کارکنان آسیب دیده اطلاع داده ایم.

راسل می‌گوید که انتظار دارد تجدید ساختار لومینار باعث صرفه‌جویی 400 میلیون دلاری شرکتش در پنج سال آینده شود. لومینار زیان خالص 571.3 میلیون دلاری را در سال 2023 گزارش کرد.

لومینار یکی از شرکت هایی است که به دلیل تبلیغ خودروهای خودران به عنوان آینده صنعت حمل و نقل شخصی به شهرت رسیده است. حسگرهای لیدار عنصر مهمی در سیستم‌های خودران هستند که از نور مادون قرمز برای تشخیص اشکال و فواصل اجسام استفاده می‌کنند و به وسایل نقلیه اجازه می‌دهند اشیاء موجود در جاده مانند خودروها، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را بدون کمک GPS یا اینترنت ببینند. ارتباط.

صنعت خودروهای خودران با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کند. در اوایل سال 2024، اپل پروژه خودروهای خودران خود را لغو کرد و 600 نفر را اخراج کرد. شرکت کروز متعلق به جنرال موتورز نیز پس از مجروح شدن عابر پیاده در برخورد با یکی از وسایل نقلیه خود، 24 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد.