چند ماه پیش، OpenAI شروع به انتشار یک افزونه مهم به نام Code Interpreter برای کاربران سرویس ChatGPT Plus کرد. این افزونه هم اکنون در دسترس تمامی کاربران نسخه پریمیوم این چت بات است و با قابلیت های فوق العاده ای که دارد می تواند کد اجرا کرده و نقش تحلیلگر داده to pay یعنی افزونه مذکور می تواند تصاویر، فیلم ها، جداول و تحلیل های مختلف را از روی داده ها ایجاد کند.

یک پست وبلاگ OpenAI بیان می‌کند که Code Interpreter ChatGPT را فعال می‌کند اجرای کد و فایل ها را بررسی کنید می توانید از ChatGPT بخواهید که داده ها را تجزیه و تحلیل کند، نمودار ایجاد کند، فایل ها را ویرایش کند، مسائل ریاضی را حل کند و موارد دیگر.

افزونه Code Interpreter دارای عملکردهای مختلفی است و با حافظه بزرگ خود می تواند پایتون رمزگذاری آهسته و حداکثر اندازه فایل ها 100 مگابایت ویرایش این افزونه می‌تواند نقشه ایجاد کند، لیست‌های پخش موسیقی را تجزیه و تحلیل کند، فایل‌های تعاملی HTML ایجاد کند، پالت‌های رنگی را از تصاویر استخراج کند و کارهای جالب زیادی انجام دهد.

ChatGPT با کد مترجم چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

لیناس بلویناس، مدیر عامل شعبه لیتوانیایی شرکت فین‌تک Flutterwave، می‌گوید که افزونه Code Interpreter بزرگترین این قابلیتی است که OpenAI پس از معرفی GPT-4 معرفی کرد: «اکنون همه می‌توانند یک تحلیلگر داده باشند.» او می‌گوید که با کمک این هوش مصنوعی، توانسته مجموعه‌های داده‌ای را که حتی بهینه‌سازی نشده‌اند بررسی کند. ، از گزارش های مربوط به مشاهده یوفو، نقشه تعاملی در قالب HTML ایجاد کنید.

نقشه بشقاب پرنده

در مثالی دیگر، یکی از کاربران توییتر توانست یک لیست پخش را در آن آپلود کند 300 ساعت آهنگ Spotify را به ChatGPT اضافه کنید و با استفاده از این افزونه تجزیه و تحلیل بصری جذابی دریافت کنید. او می گوید با این تجزیه و تحلیل ها می تواند از Spotify API بهتر استفاده کند، آنالیزهای PCA و t-SNE را انجام دهد و حتی ببیند سلیقه او در موسیقی چیست.

تجزیه و تحلیل آهنگ Spotify

کاربران همچنین می توانند هر شکلی از داده های فرمت نشده را از فایل های PDF به هوش مصنوعی داده و آن را تجزیه و تحلیل کنند. ChatGPT ممکن است از این داده ها استفاده کند جدول و نمودار ایجاد کنید و حتی در مورد بهترین راه برای استفاده از داده ها برای شما بحث کنید.

اتان مالیک، استادیار دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید: «مترجم کد واضح‌ترین دیدگاه مثبت را از تأثیر هوش مصنوعی بر بهره‌وری ارائه می‌کند. این فناوری از مناسبت های برهم خوردن حال خبر می دهد، اما وقفه منجر به خروجی بهتر و کار معنادارتر می شود.

مالک البته تاکید می کند که استفاده از این فناوری در کار مستلزم نظارت انسان است. با این حال، می توان فرض کرد که تحلیلگران داده نگران آینده شغلی خود هستند.