مایکروسافت اخیراً قیمت اشتراک ماهانه گیم‌پس آلتیمیت ایکس باکس را از ۱۴٫۹۹ دلار در ماه به ۱۶٫۹۹ دلار در ماه و قیمت اشتراک پایه‌ی گیم‌ پس کنسول را از ۹٫۹۹ دلار در ماه به ۱۰٫۹۹ دلار در ماه افزایش داده و البته قیمت گیم‌پس کامپیوتر همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد ماه آگوست به طرح گیم‌پس Friends & Family پایان خواهد داد. طرح مذکور در ۸ کشور ارائه شده بود اما غول فناوری اهل ردموند می‌گوید این سرویس درواقع به‌عنوان پیش‌نمایش راه‌اندازی شد و از ۱۵ آگوست دیگر دردسترس نخواهد بود.

اشتراک جدید گیم پس Core ایکس باکس در ماه سپتامبر با قیمت ۹٫۹۹ دلار، جایگزین ایکس باکس Live Gold خواهد شد. این سرویس شامل چند بازی آنلاین و کاتالوگی کوچک متشکل از حدود ۲۵ بازی ازجمله Forza Horizon 4، ‌Gears 5 و Psychonauts است.

مثل همیشه، کسب‌وکار خدمات ابری مایکروسافت به درآمدزایی این شرکت کمک کرده است. تعداد مشترکان سرویس مایکروسافت ۳۶۵ از ۶۵٫۴ میلیون‌نفر در سه‌ماهه‌ی مالی قبل، اکنون به ۶۷ میلیون‌نفر رسیده‌اند. این شرکت اوایل سال جاری اشتراک جدید ۱٫۹۹ دلاری مایکروسافت ۳۶۵ را راه‌اندازی کرد و همین اقدام تأثیر زیادی روی آمار درآمد و تعداد مشترکانش داشته است.