از امپراتوران روم گرفته تا جان دی راکفلر که اولین میلیاردر جهان شد، جهان شاهد زندگی بسیاری از افراد ثروتمند بوده است. اما در حال حاضر ثروتمندترین افراد جهان کجا زندگی می کنند؟ اینفوگرافیک زیر کشورهایی را نشان می دهد که بیشترین میلیاردرها را در سال 2024 دارند.

کشورهای دارای بیشترین میلیاردرها در سال 2024

طبق فهرست ثروتمندان جهان Hurun در سال 2024، چین دارای 814 میلیاردر است که بیشترین تعداد میلیاردرها در جهان است. با وجود حفظ رتبه اول، چین در یک سال 155 میلیاردر را از دست داد، در حالی که ایالات متحده 109 میلیاردر را به دست آورد. شکاف بین دو کشور اکنون به 14 میلیارد کاهش یافته است.

ایالات متحده و چین با هم نزدیک به نیمی از 3279 میلیاردر جهان را تشکیل می دهند. پس از آنها هند با 271 میلیاردر و بریتانیا با 146 میلیاردر قرار دارند.

با این حال، به طور کلی، کشورهای اروپایی شش کشور از 10 کشور برتر و هشت کشور از 20 کشور برتر با بیشترین تعداد میلیاردرها را تشکیل می دهند.

به طور طبیعی، بزرگترین اقتصادهای جهان بیش از حد توسط میلیاردرها معرفی شده اند، زیرا فرصت های بیشتری برای تولید ثروت فراهم می کنند.

سوئیس، سنگاپور و سوئد از این نظر از سایر کشورها متمایز هستند و تنها یکی از آنها در بین 20 اقتصاد برتر از نظر تولید ناخالص داخلی قرار دارد. اعتقاد بر این است که هر سه کشور دارای نرخ های مالیاتی بالایی هستند که معمولاً برای انباشت ثروت مفید نیستند. اما برداشت ها می تواند گمراه کننده باشد. به عنوان مثال، سوئد مالیات بر ارث ندارد، نرخ ثابتی بر عایدی سرمایه و نرخ مالیات شرکتی 21 درصد است.