اسناد و تصاویر لو رفته Pixel 8a تقریباً تمام مشخصات مهم گوشی میان رده آینده گوگل را فاش کرده است. در این گزارش تایید شده است که این موبایل از نمایشگر 120 هرتزی، تراشه Tensor G3 و شارژ بی سیم بهره می برد. همچنین باید منتظر افزایش قیمت باشیم.

منبع آگاه در شبکه اجتماعی ایکس ناز MysteryLupin@ اسناد فاش شده ظاهراً مشخصات پیکسل 8a را فاش می کنند. این منبع همچنین یک تصویر تبلیغاتی را به اشتراک گذاشت که میانگین قیمت های گوگل در اروپا را نشان می دهد.

مشخصات احتمالی Google Pixel 8a

ظاهرا پیکسل 8a دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2000 نیت خواهد بود و ابعاد و وزن این دستگاه کمی کوچکتر از پیکسل 7 خواهد بود. Pixel 8a از همان تراشه قدرتمند Tensor G3 که در سری Pixel 8 یافت می شود، 8 گیگابایت رم نیز نصب شده است. از نظر حافظه داخلی باید منتظر دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایتی باشیم.

در بخش دوربین، احتمالا یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی وجود خواهد داشت. پیکسل 8a دارای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خواهد بود. این گوشی همچنین دارای IP67 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار و مجهز به پورت USB 3.2 Type-C و WiFi 6E خواهد بود. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و قابلیت تشخیص چهره نیز از دیگر ویژگی های این موبایل خواهد بود.

بر اساس این گزارش، پیکسل 8a در رنگ های مشکی، کرم، دو رنگ آبی و دو رنگ سبز موجود است. البته ممکن است در دسترس بودن برخی از این رنگ ها در انحصار فروشگاه گوگل باشد.

از نظر قیمت، تصویر بالا قیمت پایه 549 یورو را برای بازار اروپا نشان می دهد که کمی بالاتر از پیکسل 7a است. اما باید منتظر ماند تا ببینیم این افزایش در سایر بازارها چگونه اعمال می شود. Pixel 8a احتمالاً در رویداد توسعه دهندگان گوگل در 25 می معرفی خواهد شد.