دانشمندان ابزاری به نامTreeTag“که اطلاعات درخت را ثبت می کند و با استفاده از برنامه از آن استفاده می کند”ePlantدر صفحه تلفن، آنها هر لحظه توانستند وضعیت درخت را بررسی کنند. آنها با تعامل با ChatGPT توانسته اند با درخت صحبت کنند.

TreeTag جعبه کوچکی به اندازه چند سانتی متر است که به تنه درخت وصل شده و مجهز به مجموعه ای از پنج حسگر است که به آن اجازه می دهد اطلاعات مربوط به سلامت درخت را جمع آوری کند. سنسورها نور، رطوبت و دما را ثبت می‌کنند و از طریق شتاب‌سنج می‌توانند به شما بفهمند که درخت چقدر متمایل شده است. همچنین یک راه دور برای درک جریان آب و مواد مغذی با اندازه گیری ابعاد ساختار داخلی درخت وجود دارد.

داده های حاصل در حافظه ذخیره می شود و از طریق برنامه ePlant قابل دسترسی است. برای هر کسی که در کار نجاری و جنگل کاری مشغول است، به نظر می رسد این برنامه یک ابزار عالی است – ابزاری که کمک می کند تا علائم حیاتی درختان را زیر نظر داشته باشید.

اما چگونه این فناوری به فردی درخت‌گو تبدیل می‌شود؟ به عبارت دیگر، ChatGPT چگونه در سلامت درخت نقش دارد؟

ChatGPT یک ربات چت است که توسطOpenAI» برای پاسخ به سؤالات انسانی در موضوعات مختلف، از دستور العمل های کوکی گرفته تا حل مسائل ریاضی و تهیه متن ایمیل طراحی شده است. ChatGPT بر اساس یک استLLM” با کمک الگوریتم های ماشینی برای درک زبان انسان ساخته شده است و می تواند با یافتن الگوها به سوالات پاسخ مناسب بدهد (گاهی اوقات با خطاها و اشتباهاتی نیز مواجه می شود). ChatGPT یکی از داغ ترین فناوری های امروزی در جهان است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد TreeTag این است که با اتصال به ChatGPT به درخت اجازه می دهد تا در مورد خودش با کاربر صحبت کند و هر آنچه را که نیاز دارد بپرسد. این یک نمونه مکالمه است که با همکاری TreeTag و ChatGPT ضبط شده است.

درخت: «سلام. من اکالیپتوس هستم امروز کمی نگرانم چون خم تر از همیشه هستم.»

کاربر: “چقدر خم شدی؟”

درخت: “من 2 درجه بیشتر از هفته گذشته خم شده ام و نگران واژگونی هستم.”

کاربر: “چگونه می توانم به شما کمک کنم؟”

درخت: “بگذار یک باغبان به وضعیت من نگاه کند.”

TreeTag ممکن است به تنهایی یک محصول مفید باشد – محصولی که اطلاعات درخت را ضبط می کند و با استفاده از برنامه ePlant روی تلفن شما نمایش می دهد – اما ادغام آن با ChatGPT نمادی از رونق و دسترسی هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه ها است.

در این فناوری، ما مستقیماً با استفاده از LLM با موجودات اطراف خود ارتباط برقرار می کنیم. اگرچه صدایی که می شنویم صدای درخت نیست و مسلم است که درخت واقعا نمی تواند به زبان انسان با ما صحبت کند، اما نباید فراموش کنیم که ChatGPT به ما کمک می کند تا اطلاعات ضبط شده در مورد وضعیت درخت را در طول یک دوره دریافت کنیم. گفتگو.