از سال 1400 آکادمی با تشخیص فاصله زیاد بین دانشگاه و نیازهای اساسی بازار، به منظور افزایش تجربه و مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان جویای کار، سه بار در سال دوره های کارآموزی را برای افزودن مستعدترین نیروها برگزار می کند. در کشور به خانواده، کار خود را در بزرگترین اپراتور در غرب آسیا آغاز می کنند.

نتیجه این دوره های آموزشی ثبت بیش از 60000 درخواست برای حدود 800 سمت در خانواده اول و جذب بیش از 500 کارآموز با میانگین اشتغال حدوداً 47 درصد آنها می باشد. حال در این مقاله آمار و ارقام گزارش عملکرد جامع 8 دوره آموزشی برتر موبایل را با هم مرور می کنیم تا ببینیم نتایج دوره های آموزشی بزرگترین اپراتور خاورمیانه چیست.

محبوب ترین دوره های کارآموزی شرکتی با بیش از 60000 درخواست

بر اساس گزارش جامع اجرای کارآموزی همراه اول، در مجموع 63 هزار و 116 درخواست از 29 هزار و 252 نفر برای 788 نفر ثبت نام شد که در این میان بیشترین تعداد متقاضیان و داوطلبان دوره هشتم مربوط به سال 1402 بوده که طی آن 13 هزار و 255 درخواست ثبت شده است. از 5568 نفر ارسال شد اما جالب اینکه این دوره رتبه برتر را کسب نکرد و 125 مقام کارآموزی در دوره هفتم در نظر گرفته شد. .است

به طور کلی دوره های دوم، هفتم و هشتم بیشترین تعداد درخواست، رزومه و تعداد موقعیت ها را دارند.

برابری زن و مرد در خانواده شریک اول

پس از ارزیابی، تست و مصاحبه با متقاضیان در هشت دوره آموزشی آکادمی همراه اول، توانست در مجموع 539 کارآموز را به خانواده همراه اول اضافه کند تا در کنار بهترین و مجرب ترین کارشناسان کشور تجربه کسب کنند. . نکته جالب تساوی زنان و مردان متقاضی کارآموزی در خانواده همراه اول بود که در آن مردان 53 درصد و زنان 47 درصد از کل متقاضیان را تشکیل می دادند و البته در مجموع 91 پروژه به پایان رسید و ثبت نام توسط کارآموزان در 4- دوره کارآموزی ماهانه.

استخدام 40 تا بیش از 60 درصد کارآموزان

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها کارآموزان را به عنوان نیروی کار ارزان و موقت می‌دانند، اما این نگرش در خانواده همسر اول حاکم نیست و به‌کارگیری 40 تا 60 درصد کارورزان نشان می‌دهد. بر اساس گزارش جامع برگزاری اولین دوره های آموزشی، به طور میانگین 47 درصد از کارآموزان منصوب شدند. در این میان دوره های سوم و چهارم با 63 و 56 درصد بیشترین نرخ اشتغال را به خود اختصاص داده اند و دوره های هفتم و دوم با نرخ اشتغال 48 درصد در مجموع رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند. کمترین اشتغال نیز برای دوره پنجم با 37 درصد به ثبت رسیده است.

قانون برنامه نویسان برای دوره ششم

با توجه به آمارهای منتشر شده برنامه نویسی، بسیاری از افراد فکر می کنند که در حال حاضر همه شرکت ها به دنبال متخصص در این زمینه هستند و اگر فردی تا حدودی در این زمینه تجربه داشته باشد، بعید است که بخواهد دوره کارآموزی خود را بگذراند، اما آمار گزارش دوره کارآموزی ششم با اول، این نشان دهنده نتیجه دیگری است. زیرا بیش از 60 درصد متقاضیان این دوره برنامه نویس بوده اند و به تعبیری به آنها استاد دوره ششم می گویند. در دوره دوم نیز آمار مشابهی به دست آمد و بیش از 50 درصد متقاضیان برنامه نویس بودند. این در حالی است که تعداد متقاضیان برنامه نویس در 6 دوره باقی مانده کمتر از 50 درصد بوده و در سایر دوره های آموزشی اول کمتر از نیمی از متقاضیان برنامه نویس بوده اند.

با این وجود، پرتقاضاترین موقعیت های شغلی در کارآموز اول به شرح زیر است.

  • تحلیلگر داده یا تحلیلگر داده
  • کارشناس منابع انسانی
  • مدیر پروژه دیجیتال
  • کارشناس تولید محتوا و سئو
  • کارشناس تجزیه و تحلیل داده های بزرگ
  • دانشمند داده
  • کارشناس تحلیل و توسعه بازار
  • کارشناس توسعه محصول و خدمات
  • کارشناس پشتیبانی خدمات سازمانی همراه اول
  • کارشناس یادگیری ماشین

رشد چشمگیر کارشناسان ارشد از دانشگاه های سراسری در تهران

بر اساس گزارش جامع اجرای اولین دوره های کارورزی، تاکنون نزدیک به نیمی از مجموع 29 هزار و 252 نفر متقاضی فارغ التحصیلی در دانشگاه های سراسری بوده اند. در واقع 32 داوطلب در دانشگاه های سراسری در تهران و 17 درصد آنها در دانشگاه های سراسری شهرستان ها تحصیل کرده اند.

این در حالی است که نسبت متقاضیان دانشگاه آزاد تنها 20 درصد است و 29 درصد از متقاضیان فارغ التحصیل سایر دانشگاه ها هستند. جالب اینجاست که در دوره اول بیش از نیمی از متقاضیان دارای مدرک لیسانس و 40 درصد دارای مدرک فوق لیسانس بودند، اما به مرور زمان فاصله بین این دو مقطع کاهش یافت، در حالی که بیش از نیمی از متقاضیان دوره ششم دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند. درجه. البته در دوره های پایانی فاصله این دو رشته کمتر شد و تعداد متقاضیان لیسانس و فوق لیسانس تقریبا برابر شد.

آغاز ثبت نام دهمین دوره کارورزی دستیاری اول

سحاب آل به عنوان یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابتدا دوره های آموزشی خود را برای توانمندسازی افراد مستعد در کسب مهارت های عملی و دانش راه اندازی کرد و این روند را ادامه می دهد زیرا این دوره ها علاوه بر توسعه مسیر شغلی افراد، می تواند امیدوار کننده باشد. کاهش مهاجرت نیروهای مستعد و نخبه به کشور.

در همین راستا از ابتدای اردیبهشت 1403 ثبت نام دهمین خدمت همراه اول آغاز شد. این دوره 4 ماهه کارآموزی و همچنین دوره های دیگر، علاوه بر حقوق و بیمه، با حضور مربیان و تسهیلگران، به ترسیم هر چه بهتر آینده شغلی کارآموزان کمک می کند. داوطلبان با شرکت در این دوره ها و ارائه عملکرد مناسب ضمن کسب تجربه عملی در یکی از معتبرترین شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، این فرصت را خواهند داشت تا پس از ارزیابی عملکرد در طول دوره، به عضویت اولین خانواده همراهان درآیند.

بنابراین در صورت تمایل به شرکت در «آموزش دهم همراه اول» از 1 تا 17 اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارید به سایت آکادمی موبایل مراجعه و ثبت نام کنید. شما فقط یک کلیک با شروع شگفت انگیز حرفه خود در خانواده First Companion فاصله دارید.