گوگل که در سال 1998 تأسیس شد، از یک موتور جستجوی صرف به یک نیروگاه فناوری با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تبدیل شده است. یکی از این حوزه‌ها تلفن‌های هوشمند هستند، جایی که سری Pixel این شرکت طی سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. با این حال، کنفرانس اخیر توسعه‌دهندگان I/O 2023، علاقه‌مندان به پیکسل را در تعلیق قرار داد، زیرا گوگل در مورد Pixel 8 و Pixel 8 Pro جزئیات خاصی ارائه نداد.

با وجود سکوت، جامعه فناوری دقیقاً در تاریکی نیست. افشاهای متعددی در مورد این دستگاه ها رویت شده است که ویژگی های خاصی را آشکار کرده و هیجان بیشتری را برانگیخته است. Roland Quandt، روزنامه‌نگار معتبر فناوری، اخیراً سه پیکربندی فضای ذخیره‌سازی برای پیکسل 8 پرو را برجسته کرده است: 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت، که با پیشنهادات پیکسل 7 پرو هماهنگ است. با این حال، خریداران بالقوه پیکسل 8 ممکن است خود را محدود به انواع 128 و 256 گیگابایتی ببینند.

از نظر رقابت، در حالی که گلکسی اس 23 پلاس سامسونگ دارای گزینه های فضای ذخیره سازی 256 و 512 گیگابایتی است، مدل پایه S23 آن 128 گیگابایت سطح پایه را ارائه می دهد که نمای مقایسه ای از هدف گوگل با پیکسل 8 ارائه می دهد. با این وجود، انتخاب ها وجود دارد و مصرف کنندگان آنچه را که با نیازهای آنها مطابقت دارد، انتخاب می کنند.

نکته جالب توجه پیکسل های آینده پالت رنگی اصلاح شده آنهاست. منابع سه رنگ را برای هر دو مدل پیشنهاد می‌کنند: “Licorice”, “Peony”, and “Haze” برای پیکسل 8 و “Licorice”, “Porcelain”, “Sky”  برای پیکسل 8 پرو. در حالی که سایه‌های دقیق همچنان موضوعی رازآمیز هستند، صحبت از رنگ چهارم بالقوه، “یشمی” وجود دارد که در حال حاضر در هاله ای از رمز و راز است.

با نزدیک شدن به ماه اکتبر، رونمایی گوگل از سری پیکسل 8 مشتاقانه در انتظار است.

سری پیکسل 8 با رنگ های ساده

در اخباری مرتبط Pixel 8 و Pixel 8 Pro ممکن است با ارائه پشتیبانی از نمایشگر خارجی برای هر دو پرچمدار، عملکردی مشابه پرچمداران سامسونگ سری گلکسی اس داشته باشند. این بدان معنی است که وقتی یک مانیتور از طریق پورت USB-C به گوشی پیکسل آینده متصل می شود، شایعه شده است که کاربران فضای کاری «بزرگتر» اندروید را برای بازی دریافت خواهند کرد.

یک پورت USB-C برای اینکه بتواند نمایشگرهای خارجی را تشخیص دهد نیازی به پشتیبانی Thunderbolt ندارد، زیرا کانکتور قادر است حالت جایگزین DisplayPort را نیز تشخیص دهد. از آنجایی که Pixel 8 و Pixel 8 Pro به اندازه کافی ضخیم نیستند تا از آن درگاه های HDMI بزرگ پشتیبانی کنند، حالت جایگزین USB DisplayPort بهترین گزینه بعدی است.

Kamila Wojciechowska که به دلیل ارائه اطلاعات تقریباً دقیق در مورد گوشی‌های هوشمند و عرضه‌های تراشه‌های آینده شهرت زیادی به دست آورده است، اظهار داشته که به گفته منبع نزدیک به گوگل، Pixel 8 و Pixel 8 Pro قابلیت کاربری بهتری در تجربه دسکتاپ فراهم می‌کنند.

متأسفانه، برخی از جزئیات ارائه نشده، مانند اینکه آیا گوگل کاربران را مجبور به خرید یک داک جداگانه برای فعال کردن حالت دسکتاپ با دو پرچمدار خود می‌کند یا اینکه حالت به یک کابل USB-C بستگی دارد که باید به تلفن هوشمند و صفحه نمایش متصل شود.

ثانیاً، آیا گوگل یک برنامه اختصاصی خواهد داشت که با آن کاربران می توانند این حالت دسکتاپ را فعال کنند، دقیقاً مانند کاری که سامسونگ با DeX انجام می‌دهد، یا پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو یک راه حل یکپارچه ‘plug n play’ ارائه می دهند؟ با توجه به اینکه Tensor G3 دارای یک پردازنده 9 هسته‌ای و پشتیبانی سریع‌تر از UFS 4.0 خواهد بود، نه تنها باید برنامه‌ها را سریع‌تر باز کند، بلکه باید قدرت پردازش کافی برای مدیریت برنامه‌های بهره‌وری، مانند پردازش کلمه، و پخش کمی ویدیو را نیز داشته باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید