گوگل سری پیکسل 7 خود را سال گذشته در ماه اکتبر 2022 با دستگاه های پیکسل 7 و 7 پرو معرفی کرد و در دوره ای بعد یعنی در ماه می 2023 سومین گوشی هوشمند این سری یعنی پیکسل 7a به بازار عرضه شد.

در چند ماه گذشته گزارش‌های زیادی در مورد دستگاه‌های Pixel 8 و 8 پرو منتشر شده است و اکنون، اولین اخبار در مورد Pixel 8a مورد انتظار منتشر شده است. این گوشی هوشمند Pixel 8a در لیست Geekbench 5 به عنوان “Google Akita” ثبت شده و امتیاز تک هسته ای 1218 و امتیاز چند هسته ای 3175 را دریافت کرد. این لیست همچنین اشاره می کند که گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 اجرا خواهد شد و مادربرد آن نیز به اسم رمز رمز “آکیتا” شناخته می شود. چیزی که شگفت‌آور است این بوده که دستگاه دارای معماری 9 هسته‌ای است.

در مورد معماری، باید بگوییم که پیکربندی هسته با 1+4+4 هسته و هسته اصلی آن فرکانس 2.91 گیگاهرتز  دارد. سرعت فرکانس چهار هسته بیش از2.37 گیگاهرتز است و هسته های پایه آن دارای سرعت فرکانس 1.70 گیگاهرتز هستند. همچنین با پردازنده گرافیکی Mali G715 یکپارچه شد. در سوی دیگر باید به رم 8 گیگابایتی گوشی هوشمند اشاره کرد که در پایگاه داده رویت شده است.

همچنین اکنون گفته شده که این چیپست، پردازنده Tensor G3 گوگل خواهد بود. انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و 8 پرو تا پایان سال جاری عرضه شوند و در مورد پیکسل 8a، احتمالاً این گوشی هوشمند در سال 2024 معرفی و عرضه شود.

 

گوشی Pixel 8a با ویژگی های جذاب

در اخباری مرتبط گوگل روی پروژه ای کار می کرد تا کروم بوک های جدید با کارت های گرافیک داخلی NVIDIA را به بازار عرضه کند. با این حال، گزارش های جدید می گویند که این پروژه متوقف شده است و امیدها برای یک کروم بوک گیمینگ واقعی را از بین می برد. نظری در مورد commit Chromium Gerrit نشان می‌دهد که چندین پروژه Chromebook Nvidia لغو شده‌اند.

این تعهد که توسط About Chromebooks به اشتراک گذاشته شد، بیان کرد که تابلوهای “Herobrine، Hades و Agah” همگی “لغو” شده اند. طبق 9to5Google، برد Hades قرار بود پایه‌ای برای کروم بوک های RTX 4050 باشد، در حالی که برد Agah فقط برای آزمایش توسعه استفاده می شد و دارای گرافیک RTX 3050 بود. این بدان معناست که گوگل توسعه سه برد کروم بوک را که برای پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia طراحی شده بودند، لغو کرد. این خبر ناامیدکننده‌ای برای کسانی است که به Chromebookهای گیمینگ قدرتمندتر امیدوار بودند.

با این حال، ممکن است این شرکت همچنان کروم بوک های آینده را با پردازنده گرافیکی اختصاصی عرضه کند. تغییر کد جدیدتر وجود تابلویی با رمز “Aurora” را آشکار کرده است. اعتقاد بر این است که این برد برای اهداف تست داخلی Steam است و یک دستگاه واقعی نیست، اما مشخصاً دارای کارت گرافیک RTX 3050 است. بنابراین، ممکن است کار برای سازگار کردن Steam در ChromeOS با GPUهای اختصاصی همچنان ادامه داشته باشد.

علاوه بر لغو بردهای کروم بوک مجهز به انویدیا، گوگل توسعه کروم بوک های مجهز به کوالکام Snapdragon 7c+ Gen 3 را نیز لغو کرده است. این بدان معناست که در آینده نزدیک هیچ تبلت ChromeOS جدیدی وجود نخواهد داشت. در طرح بزرگ، به نظر می رسد که احتمالاً برای مدیریت نیازهای بازی خود در Chromebook باید به گرافیک یکپارچه تکیه کنیم. با این حال، اگر می‌خواهید از یک بازی فشرده در Chromebook لذت ببرید، ممکن است بخواهید فعلاً گزینه‌های بازی ابری مانند NVIDIA GeForce Now را بررسی کنید.

پیش بینی شده بزودی اخبار بیشتری دردسترس قرار گیرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید