گوگل قصد دارد معرفی کند « مروری بر هوش مصنوعی» که هفته گذشته در رویداد Google I/O 24 ارائه شد، تبلیغات افزودن غول موتور جستجو، در حالی که اعلام می کند که کاربران تبلیغات ارائه شده را در آزمایش های قبلی مفید یافته اند، می گوید تبلیغات تنها در صورتی ظاهر می شوند که با اطلاعات شناسایی شده توسط هوش مصنوعی مرتبط باشند.

طبق یک پست وبلاگ گوگل، این شرکت اعلام کرد که به زودی آزمایش تبلیغات “جستجو و خرید” را در بررسی های هوش مصنوعی موتور جستجوی خود آغاز خواهد کرد. به نظر می‌رسد این تبلیغات در بخش جدیدی با عنوان «حمایت‌شده» ظاهر می‌شوند. علاوه بر این، تنها در صورتی نمایش داده می شوند که مربوط به نتایج جستجوی کاربر و اطلاعاتی باشند که هوش مصنوعی توانسته است جمع آوری کند.

نحوه نمایش تبلیغات در Google “Ai Overviews”

برای مثال، اگر به دنبال راه‌هایی برای از بین بردن چین و چروک‌های لباس خود هستید، در حالی که ویژگی AI Overviews راه‌حل‌ها و وب‌سایت‌های سریعی را در اختیار شما قرار می‌دهد، همچنین تبلیغات را در پایین نتایج فهرست می‌کند.

علاوه بر این، تبلیغ‌کنندگانی که قبلاً از کمپین‌های خاص Google استفاده کرده‌اند، به‌طور خودکار واجد شرایط ظاهر شدن در این دسته از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود. گوگل می نویسد:

همانطور که به جلو می رویم، به آزمایش و مطالعه قالب های جدید و دریافت بازخورد از تبلیغ کنندگان و صنعت ادامه خواهیم داد.

گوگل همچنین از تست های قبلی و بازخورد کاربران به عنوان بخشی از تصمیم خود برای پیاده سازی تبلیغات نام برد. این شرکت در این خصوص می گوید:

ما شنیده‌ایم که مردم تبلیغاتی را که در بالا و پایین مرورهای هوش مصنوعی ظاهر می‌شوند مفید می‌دانند.»

تبلیغات AI Overviews قرار است ابتدا با کاربران مستقر در ایالات متحده شروع به کار کنند و سپس در مناطق دیگر منتشر شوند. با این حال، گوگل هنوز زمان شروع این کار را اعلام نکرده است.