ماه گذشته اعلام شد که مایکروسافت در حال آزمایش نمایشگر است تبلیغات در منو ویندوز 11 را راه اندازی کنید خوب، ردموند اکنون این تغییر را به منوی شروع ویندوز 11 برای همه کاربران اضافه کرده است. کاربران سیستم عامل مایکروسافت پس از دریافت به روز رسانی KB5036980 این تبلیغات را مشاهده کرده اند که شامل برنامه های پیشنهادی از فروشگاه مایکروسافت در منوی شروع راه اندازی می شود.

مایکروسافت در یادداشت به روز رسانی ویندوز 11 KB5036980 توضیح می دهد:

«بخش توصیه‌ها در منوی استارت، برخی از برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت را نشان می‌دهد. این برنامه ها از مجموعه کوچکی از توسعه دهندگان هستند و به شما کمک می کنند برخی از برنامه های شگفت انگیز را در آنجا کشف کنید.

نمایش تبلیغات در منوی شروع ویندوز 11

این غول مستقر در ردموند همچنین توضیح می دهد که نمایش تبلیغات یا “برنامه های پیشنهادی” در منوی استارت ویندوز 11 را می توان غیرفعال کرد. برای انجام این کار، شما نیاز به از تنظیمات ویندوز از طریق بخش Personalization (شخصی سازی(به صفحه مربوط به منوی شروع)شروع کنید) من دارم میروم. در مرحله بعد، باید گزینه «نمایش توصیه‌ها برای نکات، تبلیغات برنامه و موارد دیگر» را علامت بزنید.

در حالی که دریافت به‌روزرسانی KB5036980 در حال حاضر اختیاری است، مایکروسافت همه کاربران ویندوز 11 را مجبور به نصب آن در هفته‌های آینده خواهد کرد. این غول نرم افزاری بیش از 10 سال است که سعی در نمایش تبلیغات در ویندوز دارد. در حال حاضر بخش های تبلیغاتی در صفحه قفل و منوی استارت ویندوز 10 وجود دارد و چند سال پیش مایکروسافت تبلیغات را در اکسپلورر فایل ویندوز 11 آزمایش کرد.

این به‌روزرسانی علاوه بر نمایش تبلیغات، آیکون‌های ویجت نوار وظیفه را نیز بهبود می‌بخشد تا دیگر پیکسلی یا تیره به نظر نرسند. همچنین با مجموعه بزرگتری از آیکون های متحرک همراه است.