اپل به دلیل ارائه پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر برای دستگاه های خود مشهور است. شش سال یا بیشتر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای آیفون‌های خود ارائه می‌دهد که باعث می‌شود کاربران برای مدت طولانی به دستگاه‌های خود تکیه کنند.

با این حال، از سوی دیگر، همتایان اندرویدی غول کوپرتینویی از این جنبه عقب مانده اند. در حالی که گوگل مسئول تغییرات و ویژگی های جدید در اندروید است، پشتیبانی نرم افزار چیزی است که در دست غول جستجو نیست، بلکه در مقابل OEMهای گوشی های هوشمند است. اکنون، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که گوگل ممکن است پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری را برای دستگاه‌های پیکسل خود ارائه دهد و در نتیجه طول عمر آنها را افزایش دهد.

گوگل در حال حاضر سه سال بروزرسان سیستم عاملی اصلی و پنج سال آپدیت امنیتی را برای دستگاه های پیکسل خود ارائه می کند. این خط‌مشی به‌روزرسانی نرم‌افزار با عرضه Pixel 6 در سال 2021 اجرایی کرد. بلافاصله پس از آن که بسیاری از برندها با ارائه بیش از 2 سال پشتیبانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌های منتخب، به این گروه پیوستند. این موارد شامل OPPO، OnePlus، Vivo و غیره می‌شود.

سامسونگ تنها برند است که متعهد به ارائه چهار سال آپدیت سیستم عاملی برای گوشی های خود است. با این حال، آخرین گزارش حاکی از آن بوده که ممکن است گوگل در حال پیشروی از شرکت کره جنوبی باشد. افراد حاضر در 9to5Google با استناد به یکی از منابع خود نشان می‌دهند که گوگل ممکن است پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری را برای سری‌های آینده پیکسل 8 ارائه دهد.

این غول جستجو در حال برنامه‌ریزی برای ارائه پنج سال آپدیت سیستم عاملی روی دستگاه های خود با پردازنده Tensor است. چیپست اختصاصی این شرکت در حال حاضر قادر به دریافت پنج سال آپدیت نرم افزاری است. با این حال، باید دید که آیا Pixel 6 واقعاً دو سال آپدیت سیستم عاملی اضافی را در مقایسه با سه سال تضمین شده هنگام عرضه دریافت می‌کند یا خیر.

گوگل و تغییر سیاست خود

با پشتیبانی بالقوه نرم افزاری گسترده، گوگل از سیاست آپدیت نرم افزار چهار ساله سامسونگ پیشی خواهد گرفت. تلفن های هوشمند منسوخ نمی شوند زیرا بسیاری از ویژگی های جدید از طریق آپدیت برنامه ها و خدمات Google Play معرفی می شوند. با این حال، پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر، گوگل را به خط مشی اپل نزدیک می کند. همچنین طول عمر گوشی های هوشمند را افزایش می دهد.

در دیگر خبرها گوگل روی پروژه ای کار می کرد تا کروم بوک های جدید با کارت های گرافیک داخلی NVIDIA را به بازار عرضه کند. با این حال، گزارش های جدید می گویند که این پروژه متوقف شده است و امیدها برای یک کروم بوک گیمینگ واقعی را از بین می برد. نظری در مورد commit Chromium Gerrit نشان می‌دهد که چندین پروژه Chromebook Nvidia لغو شده‌اند.

این تعهد که توسط About Chromebooks به اشتراک گذاشته شد، بیان کرد که تابلوهای “Herobrine، Hades و Agah” همگی “لغو” شده اند. طبق 9to5Google، برد Hades قرار بود پایه‌ای برای کروم بوک های RTX 4050 باشد، در حالی که برد Agah فقط برای آزمایش توسعه استفاده می شد و دارای گرافیک RTX 3050 بود. این بدان معناست که گوگل توسعه سه برد کروم بوک را که برای پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia طراحی شده بودند، لغو کرد. این خبر ناامیدکننده‌ای برای کسانی است که به Chromebookهای گیمینگ قدرتمندتر امیدوار بودند.

با این حال، ممکن است این شرکت همچنان کروم بوک های آینده را با پردازنده گرافیکی اختصاصی عرضه کند. تغییر کد جدیدتر وجود تابلویی با رمز “Aurora” را آشکار کرده است. اعتقاد بر این است که این برد برای اهداف تست داخلی Steam است و یک دستگاه واقعی نیست، اما مشخصاً دارای کارت گرافیک RTX 3050 است. بنابراین، ممکن است کار برای سازگار کردن Steam در ChromeOS با GPUهای اختصاصی همچنان ادامه داشته باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید