استفاده از خدمات سوپراپلیکیشن «ایرانسل‌من» برای شماره‌های غیر ایرانسلی هم امکان‌پذیر است. ایرانسل چنین تصمیمی را با هدف تجربه زندگی دیجیتال عنوان کرده است و آن را می‌توان گام دیگر این اپراتور برای تبدیل شدن به بزرگترین سوپر اپ ایران دانست.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، کاربران ایرانسلی و غیر ایرانسلی می‌توانند با شماره همراه خود، در نسخه جدید ایرانسل‌من ثبت نام کرده و پس از طی مراحل ورود، از خدمات و امکانات آن از جمله پرداخت قبوض خدماتی، خدمات خودرویی، درخواست تاکسی آنلاین، سفارش آنلاین غذا، خرید بیمه آنلاین، خرید از وب‌سایت‌های پرطرفدار، رزرو هتل و اقامتگاه، خرید و فروش آنلاین سهام و… بهره‌مند شوند.

دسترسی به تمام خدمات و محصولات دیجیتال ایرانسل، شامل فروشگاه ایرانسل، تلویزیون اینترنتی لنز، پلتفرم جامع آموزش آنلاین دانا، راویتو، ریتم، مودیو، سرویس آهنگ پیشواز و… برای همه کاربران با هر شماره‌ای امکان‌پذیر است.

همچنین کسب‌وکارهای مختلف، با حضور و ارائه تخفیف‌های ویژه در این سوپراپلیکیشن می‌توانند در دسترس مشترکان قرار گیرند. هدف از این اقدام تسهیل دسترسی مشترکان تلفن همراه به خدمات دیجیتال و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان عنوان شده است. کاربران نیز می‌توانند با استفاده از برخی خدمات ارائه شده در این سوپراپلیکیشن، درصدی از تراکنش‌های مالی خود را به عنوان اعتبار هدیه، در حساب کیف پول ایرانسلی‌شان (جیب جت)، دریافت کنند.

کاربران ایرانسلی و غیرایرانسلی، برای ورود به این سوپراپلیکیشن و استفاده از خدمات دیجیتال آن، لازم است تا آخرین نسخه ایرانسل‌من را از طریق وب‌سایت ایرانسل یا فروشگاه‌های نرم‌افزاری مختلف (گوگل‌پلی، کافه بازار، مایکت و…)، نصب کنند.

گفتنی است نسل جدید سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ با حضور «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این پروژه از تابستان سال 1400 آغاز شد و توسط تیم‌های داخلی ایرانسل و به صورت کاملاً بومی، توسعه یافت. این پروژه در راستای هدف کلان بومی‌سازی سامانه‌های استراتژیک و وابستگی هر چه کمتر به شرکت‌های خارجی مطرح شد. این اپلیکیشن به صورت Cloud-Native و با به‌کارگیری فناوری‌های حوزه نرم‌افزار توسعه یافته و تبدیل شدن به بزرگترین سوپر اپلیکیشن ایران را هدف‌گذاری کرده است. سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من اکنون 50 میلیون نصب و بیش از 20 میلیون کاربر دارد.

این اپراتور مهمترین ویژگی‌های این نرم‌افزار را معماری میکرو سرویسی (Micro-Service)، خط تولید کد کاملاً اتوماتیک شده (CI/CD)، سیستم مدیریت محتوا (CMS)، تجربه کاربری بسیار بهبود یافته و مانیتورینگ بلادرنگ در همه سطوح برشمرده است.

وزیر ارتباطات در زمان افتتاح این پروژه، با استقبال از اقدام ایرانسل برای ورود به توسعه نرم‌افزارهای بومی گفت:‌ «آمادگی داریم که خدمات دولت را در قالب پنجره واحد خدمات، در اختیار نرم‌افزارهای بومی پرمخاطب قرار دهیم و دسترسی مردم را تسهیل کنیم.»