یوتیوب به تلاش های خود برای غیرفعال کردن نرم افزار مسدودکننده تبلیغات ادامه می دهد. در اوایل این هفته، نرم افزار مسدود کننده حامیان مالی محبوب SponsorBlock اعلام کرد که یوتیوب در حال آزمایش تزریق تبلیغات سمت سرور برای تعداد محدودی از کاربران است.

در روش جدید، برخلاف روش تزریق تبلیغات سمت مشتری، تبلیغات مستقیماً قبل از اینکه ویدیو به دستگاه کاربر برسد به ویدیو روی سرورهای یوتیوب تزریق می شود. این امر تشخیص و مسدود کردن تبلیغات را برای نرم افزارهای مسدودکننده تبلیغات بسیار سخت تر می کند.

اسپانسر بلاک در این باره اعلام کرد: این روش منجر به اختلال در برنامه های ما می شود و اکنون زمان تمامی ویدیوها با توجه به مدت زمان تبلیغات جابه جا می شود.

سخنگوی گوگل به طور غیرمستقیم این آزمایش را تایید کرد و گفت که این فرآیند می‌تواند منجر به تجربه ناخوشایندی برای کاربرانی شود که از مسدودکننده‌های تبلیغاتی هنگام تماشای محتوای YouTube استفاده می‌کنند. کاربرانی که می خواهند محتوای بدون آگهی تماشا کنند باید یک اشتراک ممتاز خریداری کنند.

سال گذشته، یوتیوب پیام‌های پاپ‌آپ را معرفی کرد که در واقع کاربران را مجبور می‌کرد تا مسدودکننده‌های تبلیغاتی خود را برای تماشای ویدیوها غیرفعال کنند.

AdGuard، یکی از توسعه دهندگان مسدودکننده تبلیغات، رویکرد تزریق تبلیغات سمت سرور را پدیده ای جدید نامید. اما یوتیوب قبلاً از روش مشابهی در برنامه های تلفن همراه خود استفاده می کند.

AdGuard خوشبین است که راه حل های این مشکل نیازمند تلاش هماهنگ و رویکردهای نوآورانه توسعه دهندگان است.