هواوی از یک برند نرم افزاری جدید برای سیستم رانندگی هوشمند خود رونمایی کرد که آخرین تلاش این شرکت برای تبدیل شدن به یکی از پایه های اصلی در صنعت خودروهای الکتریکی است.

جین یوجیمدیر عامل راه حل های هوشمند خودرو هوآوی (IAS) گفت: برند جدید Qiankun که نمادی از ترکیب آسمان و رشته کوه Kunlun است، قصد دارد سیستم های هوشمندی را برای بخش های مختلف از جمله شاسی خودرو، سیستم صوتی و صندلی راننده ارائه کند.

جین می گوید: 2024 اولین سال برای تجاری سازی انبوه رانندگی هوشمند خواهد بود و تعداد کل خودروهای مجهز به سیستم های رانندگی خودکار هوشمند تا پایان سال از 500000 دستگاه فراتر خواهد رفت. او همچنین انتظار دارد سال آینده بیش از 10 مدل خودرو مجهز به سیستم Qiankun هوآوی عرضه شود.

به گزارش رویترز، هواوی در سال 2019 بخش خودروهای هوشمند خود را با هدف تبدیل شدن به معادل بوش آلمان در عصر خودروهای الکتریکی هوشمند و تامین نرم افزار و قطعات برای سایر شرکت ها راه اندازی کرد.

هوآوی می گوید تیم Qiankun به یک شرکت جدید تبدیل خواهد شد و از سرمایه گذاری شرکای مانند Changan سود خواهد برد. هوآوی تاکنون هفت مدل خودروی برقی را با همکاری خودروسازان چینی معرفی کرده است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

تلاش هواوی برای ورود به فضای خودروهای الکتریکی در بحبوحه تشدید جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان صورت می‌گیرد. بازار مورد بحث با کاهش فروش و ترس عمیق از عرضه بیش از حد دست و پنجه نرم می کند و در حال حاضر بیش از 40 برند در آن رقابت می کنند.