رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش می دهد که قیمت خودروی فوق اسپرت برقی فراری احتمالاً حدود 537 هزار دلار خواهد بود. اطلاعات زیادی در مورد ماشین الکتریکی فراری وجود ندارد. اما احتمالاً در سه ماهه آخر سال 2025 وارد بازار خواهد شد.

لازم به ذکر است که قیمت بیش از 500 هزار دلاری خودروی برقی آینده فراری مربوط به مدل پایه است و به احتمال زیاد با تمام آپشن های ردیف شده قیمت خودرو بسیار بالاتر خواهد بود.

در حالی که اولین خودروی برقی فراری هنوز رونمایی نشده است، گفته می شود این خودروساز ایتالیایی کار روی توسعه دومین خودروی الکتریکی خود را آغاز کرده است. خودرویی که احتمالاً در ابتدای عرضه، تولید محدودی معادل 20000 دستگاه در سال خواهد داشت.

فروش سالانه فراری به طور پیوسته در حال افزایش است و به 13663 دستگاه در سال 2023 می رسد. خریداران فراری مایلند سال ها برای تحویل خودرو خود صبر کنند. چند لحظه پیش، بندتو ویگنامدیر عامل فراری با اشاره به اینکه حجم سفارشات در سطح بی سابقه ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین تمام ظرفیت تولید از سال 2025 تکمیل شده است. این بدان معنی است که سفارشات جدید تا سال 2026 تحویل داده نمی شوند.

فراری تولید سالانه Purosangue را به 20 درصد از کل ظرفیت خود محدود کرده است تا فقط یک برند SUV نشود. اولین کراس اوور فراری حدود 400 هزار دلار قیمت دارد و بدون محدودیت تولید می تواند فروش بهتری داشته باشد.

با راه اندازی کارخانه جدید فراری، خودروهای بیشتری از خط تولید خارج خواهند شد. هیجان انگیزترین محصول در میان آنها یک ابرخودرو است که احتمالاً تا پایان سال 2024 رونمایی می شود. انتظار می رود تا سال 2030، خودروهای الکتریکی 40 درصد از حجم فروش سالانه فراری را تشکیل دهند.