تا چند سال پیش، ایده ساخت کراس اوورها از شرکت هایی که به ساخت ابرخودروها و خودروهای نمادین شهرت دارند، بسیار عجیب به نظر می رسید. اما شرایط متفاوت بود و استقبال شدید مردم از این نوع خودروها باعث شد تا لامبورگینی و فراری حداقل یک کراس اوور را به سبد محصولات خود اضافه کنند.

فراری یکی از آخرین خودروسازانی بود که کراس اوور خود را با نام Purosangue معرفی کرد. این خودرو یک رقیب سرسخت در بازار دارد، لامبورگینی اوروس، و Carwow این دو خودرو را در یک تست درگ 400 متر در برابر یکدیگر قرار دادند تا شاهد نبردی تماما ایتالیایی باشند.

موتور 6.5 لیتری V12 فراری تنفس طبیعی 725 اسب بخار قدرت و 714 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اوروس از یک موتور چهار لیتری توئین توربو V8 بهره می برد که 666 اسب بخار قدرت و 848 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. وزن اوروس حدود 2150 کیلوگرم و وزن پوروسانگو حدود 2033 کیلوگرم است.

هر دو کراس اوور با وجود تفاوت هایی که داشتند، به نتیجه ای کاملاً مساوی دست یافتند. اوروس شروع بهتری داشت، اما Purosangue قدرت خود را بیشتر نشان داد. فراری دو مسابقه از سه مسابقه را با اختلاف بسیار کم برد. اما هر دو خودرو مسافت 400 متر را در 11.9 ثانیه طی کردند.

در دور اول مسابقه، فراری نتوانست Uros را در حالت تعویض دنده اتوماتیک شکست دهد. اما در دور دوم و سوم با تعویض دنده دستی اوضاع تغییر کرد.

برخلاف لامبورگینی، هدف فراری از تولید Purosanguay افزایش فروش نبود. فراری تنها 20 درصد از ظرفیت تولید سالانه خود را به این خودرو اختصاص داده است.