در پایان سال 2023، ویلیس گیبسون 13 ساله، رکورد تتریس را به 6.8 میلیون امتیاز رساند، اما اکنون یک نوجوان دیگر به نام الکس تاچ، 15 ساله، توانست این رکورد را به رقمی باورنکردنی شکست دهد. 16.7 میلیون امتیازات را ارتقا دهید. این بازیکن با ثبت این رقم باورنکردنی در دو ماه گذشته حداقل شش رکورد جهانی تتریس را شکسته است.

به گفته Tom's Hardware، الکس تاچ با نام مستعار “الکس تی” دارای شش رکورد جهانی تتریس است. همچنین حداقل دو بار از مرز 10 میلیون عبور کرد و به 16.7 میلیون رسید. او همچنین از 157 پله رکورددار قبلی پیشی گرفت و به پله 235 رسید. این نوجوان با ثبت این رکورد اولین نفری شد که به بیش از 10 میلیون امتیاز رسید و توانست جایزه 2300 دلاری را از آن خود کند.

رکورد جهانی تتریس بهبود یافت

با وجود اینکه الکس تی تنها 15 سال سن دارد، او یک بازیکن حرفه ای در دنیای رقابتی تتریس به حساب می آید. در سن 11 سالگی، او جوان ترین فردی در تاریخ شد که نسخه NES تتریس را به حداکثر رساند (بیش از 999999) و نامی برای خود دست و پا کرد. حالا او نسخه TetrisGYM پروتکل را بازی کرد که نسخه بهبود یافته و البته مورد قبول جامعه تتریس بازان محسوب می شود.

همانطور که علاقه مندان به تتریس می دانند، ثبت رکورد در این بازی به مهارت، تکنیک و تمرکز زیادی نیاز دارد. برای دستیابی به امتیاز بیش از 10 میلیون، بازیکن باید بتواند 4 ردیف بلوک را در یک حرکت پاک کند و به عبارت دیگر به تتریس دست یابد. همچنین، جمع آوری امتیاز در مراحل آسان اولیه ضروری است، زیرا بلوک های نسخه NES بازی در مراحل بیش از 100 رنگ خاصی به خود می گیرند و کنترل و دیدن آنها را تقریبا غیرممکن می کند.

شما می توانید رکوردهای جهانی بازی تتریس را در جدول امتیازات تتریس مشاهده کنید.