در این مقاله با تنظیمات کیبورد آیفون و نحوه تغییر تنظیمات کیبورد فارسی آیفون، اندازه، تم و صدا بیشتر آشنا می شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیفون، می توانید نکات و ترفندهای مفید آیفون را بخوانید و مشاهده کنید.

تنظیمات صفحه کلید فارسی در آیفون

در مقاله نحوه فعال سازی صفحه کلید فارسی برای آیفون با روش افزودن زبان فارسی به کیبورد پیش فرض آیفون آشنا شدیم. اگرچه تنظیمات خاصی برای زبان فارسی وجود ندارد، اما همچنان می‌توانیم از تنظیمات کلی مربوط به همه کیبوردها استفاده کنیم. در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  • به تنظیمات بروید و وارد General شوید.
  • صفحه کلید را انتخاب کنید.

تصحیح خودکار

در کمال تعجب این گزینه برای کیبورد فارسی هم جواب می دهد اما چندان دقیق و جالب نیست. می توان گفت که بازنمایی کند، گزینشی و بسیار محدود برای زبان فارسی وجود دارد. ما روشن کردن تصحیح خودکار را توصیه نمی کنیم. اما برای اطلاع از این ویژگی، آن را در مقاله ارائه کرده ایم.

متن را جایگزین کنید

اگر روی نماد + در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، می توانید یک عبارت و میانبر آن را وارد کنید. این گزینه بیشتر برای عبارات پرکاربرد استفاده می شود تا مجبور نباشید هر بار کل عبارت را تایپ کنید. برای مثال می توانید از میانبرهای “*” یا “shob” برای عبارت “سلام، خوبید؟” استفاده کنید. آدرس منزل خود را در چند ثانیه با میانبر Address وارد یا تایپ کنید.

ایجاد میانبر برای مواردی مانند آدرس ها و کدهای پستی بسیار مفید است.

مشاهده نمادها

با فعال کردن این گزینه که در همه کیبوردها وجود دارد، وقتی روی یک حرف ضربه می‌زنید، پیش‌نمایش بزرگ‌تری از آن در بالای کلید حرف ظاهر می‌شود تا از حرفی که تایپ کرده‌اید بیشتر آگاه شوید. این گزینه برای کاهش اشتباهات املایی استفاده می شود.

میانبر “.”

این میانبر به شما کمک می کند سریعتر تایپ کنید. اگر فاصله را دو بار فشار دهید، خط با نقطه و فاصله به پایان می رسد تا اینکه کلمه بعدی را تایپ کنید.

اندازه صفحه کلید آیفون را تغییر دهید

می‌توانید اندازه صفحه‌کلید آیفون را کاهش دهید تا تایپ با یک دست راحت‌تر شود یا آن را بزرگ کنید تا کنترل بهتری روی دکمه‌ها داشته باشید. دو راه برای کاهش اندازه صفحه کلید وجود دارد: تنظیمات صفحه کلید در بخش تنظیمات یا دکمه تغییر زبان صفحه کلید واقع در گوشه سمت راست پایین صفحه کلید (نماد کره).

برای کاهش اندازه صفحه کلید آیفون با استفاده از خود کیبورد:

  • نماد تغییر زبان صفحه کلید را در گوشه سمت راست پایین صفحه کلید لمس کنید و نگه دارید تا منو ظاهر شود.
  • در پایین این منو سه صفحه کلید خواهید دید. برای تایپ با دست راست، روی صفحه کلید راست کلیک کنید و برای جمع کردن صفحه کلید و حرکت به سمت چپ، روی صفحه کلید چپ کلیک کنید. برای بازگشت به اندازه اصلی، روی صفحه کلید در وسط ضربه بزنید.

نماد تغییر زبان صفحه کلید را در گوشه سمت راست پایین صفحه کلید لمس کنید و نگه دارید تا منو ظاهر شود.

برای کاهش اندازه صفحه کلید آیفون از طریق تنظیمات:

  • به تنظیمات بروید و وارد General شوید.
  • صفحه کلید را انتخاب کنید.
  • روی صفحه کلید یک دست ضربه بزنید.
  • برای کاهش اندازه صفحه کلید، سمت راست را انتخاب کنید و به سمت راست حرکت کنید. چپ را انتخاب کنید تا به سمت چپ حرکت کنید و با دست چپ بنویسید.

همچنین می توانید برای استفاده از صفحه کلید بزرگتر گوشی را به صورت افقی بچرخانید. این صفحه کلید در بسیاری از برنامه ها از جمله Safari، Mail، Contacts، iMessage و غیره کار می کند.

تغییر تم صفحه کلید آیفون

تم صفحه کلید آیفون قابل تغییر نیست. به جز با نصب صفحه کلیدهای شخص ثالث مانند SwiftKey و Gboard. با این حال، می توانید با تغییر تم کلی گوشی، تم صفحه کلید آیفون را روشن یا تیره کنید. برای تغییر تم آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید و صفحه نمایش و روشنایی را وارد کنید.
  • در بالای صفحه، در قسمت Appearance، بین گزینه های روشن و تاریک انتخاب کنید.

نحوه تغییر صدای کیبورد آیفون

صدای کلیدهای کیبورد آیفون قابل تغییر نیست و فقط می توان آن را فعال یا غیرفعال کرد. برای روشن کردن لرزش (هپتیک) یا صدا در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید و وارد Sounds and feel شوید.
  • به پایین بروید و روی صفحه کلید بازخورد ضربه بزنید.
  • در اینجا می توانید انتخاب کنید که وقتی دکمه های صفحه کلید را لمس می کنید صدا، لمسی یا ترکیبی از دکمه های صفحه کلید داشته باشید. البته می توانید هر دو مورد را خاموش کنید.

نحوه حذف کیبورد پیش فرض آیفون

اگر از کیبورد آیفون راضی نیستید، می توانید سایر کیبوردها را از اپ استور دانلود کنید. برای تغییر صفحه کلید پیش فرض به صفحه کلیدی که دانلود کرده اید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید و به General بروید.
  • روی Keyboard ضربه بزنید و گزینه Keyboards را انتخاب کنید.
  • روی افزودن صفحه کلید جدید در پایین صفحه کلیک کنید.
  • اکنون در برگه THIRD PARTY KEYBOARDS صفحه کلید جدیدی را که دانلود کرده اید انتخاب کنید.