با HarmonyOS NEXT، هواوی در حال ایجاد یک اکوسیستم نرم افزاری مستقل و قابل اعتماد است. طبق گزارش های اخیر، پلتفرم جدید می تواند وابستگی هواوی به اندروید را به طور کامل از بین ببرد.

هوآوی ممکن است تا پایان سال 2024 به طور کامل اندروید را کنار بگذارد. تمرکز بر ایجاد یک اکوسیستم برنامه قدرتمند یکی از مهمترین اهداف هواوی برای توسعه HarmonyOS NEXT است.

انتظار می‌رود که HarmonyOS NEXT با سری میت 70 در اواخر سال 2024 عرضه شود. هواوی پیش‌نمایش توسعه‌دهنده این سیستم عامل را در ژانویه 2024 (Day and Bachmann 1403) معرفی کرد.

HarmonyOS NEXT یک سیستم عامل کاملا جدید و مستقل از نسخه های قبلی است و بر خلاف گذشته بر روی هسته لینوکس توسعه نیافته است. در واقع این پلتفرم از هسته خود هارمونی استفاده می کند که عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به قبل دارد.

هواوی

رئیس فعلی هواوی در نشست تحلیلگران 2024 اعلام کرد که شرکت او قصد دارد سیستم عامل هارمونی را در بازارهای جهانی در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

هوآوی گوشی های هوشمند خود را در بازار جهانی با رابط کاربری EMUI به فروش می رساند، اما احتمالاً از HarmonyOS NEXT و برنامه های کاربردی خود در این محصولات استفاده می کند. هوآوی ابتدا بر ساخت یک اکوسیستم قوی برای اپلیکیشن‌های HarmonyOS در چین تمرکز خواهد کرد و سپس وارد بازارهای خارج از چین خواهد شد.

اکثر توسعه دهندگانی که در حال حاضر روی اکوسیستم برنامه HarmonyOS NEXT کار می کنند چینی هستند و در سطح جهانی کار نمی کنند. بنابراین ما نمی دانیم که هواوی چگونه اندروید را به طور کامل از دستگاه ها و اکوسیستم نرم افزاری خود حذف خواهد کرد.

به گفته نیکی، هواوی احتمالا پشتیبانی اندروید را به طور کامل از نسخه جهانی گوشی های خود حذف نخواهد کرد. در حال حاضر مدل های جدید ساعت ها و تبلت های هواوی در بازارهای جهانی از سیستم عامل HarmonyOS استفاده می کنند، اما نسخه جهانی مدل های مختلف گوشی های هواوی به رابط کاربری EMUI مبتنی بر اندروید مجهز شده است. با این حال، مسیر HarmonyOS به سمت بازارهای جهانی هنوز در هاله ای از ابهام است.

هواوی می خواهد یک تغییر اساسی در بخش نرم افزار ایجاد کند. این شرکت در حال حاضر بیش از 4000 برنامه برای HarmonyOS NEXT توسعه داده است و قصد دارد از سیستم عامل جدید خود در سایر محصولات هوشمند مانند پوشیدنی ها و دستگاه های IoT استفاده کند.