گوگل در حال کار بر روی یک ویژگی جدید برای نشان دادن سلامت فضای ذخیره سازی در گوشی های مبتنی بر اندروید است.

از آنجایی که امروزه گوشی های هوشمند بیشتر و بیشتر برای کارهای روزمره استفاده می شوند، این احتمال وجود دارد که برخی از قطعات خراب شوند. بنابراین، به نظر می رسد که گوگل در حال کار بر روی ایجاد پشتیبانی بهتر برای نمایش وضعیت اجزای گوشی اندروید، به ویژه فضای ذخیره سازی است.

آمار سلامت باتری هنوز یکی از این گزینه ها نیست. بسیاری از گوشی های اندرویدی می توانند سلامت باتری را نمایش دهند. مانند گوشی های سامسونگ و وان پلاس. البته خود سیستم عامل اندروید از این قابلیت پشتیبانی نمی کند. گوگل همچنین تعداد چرخه باتری را نشان می دهد، اما فقط در دستگاه های جدیدتر.

اکنون ظاهرا اندروید در حال آماده شدن برای پشتیبانی از نمایش وضعیت حافظه ذخیره سازی گوشی است. به گفته AndroidAuthority، API جدیدی در نسخه بتا اندروید 15 مشاهده شده است که می تواند سلامت تراشه حافظه ذخیره سازی را در گوشی های اندرویدی نشان دهد. این ویژگی سلامت تراشه را بر اساس نشانگرهای تراشه UFS با ذکر درصد نشان می دهد. بنابراین انتظار می رود گوگل این قابلیت را در این نسخه از سیستم عامل خود معرفی کند.

گوشی های پیکسل این ویژگی را با خطای 1 درصد نمایش می دهند. به عنوان مثال، اگر گوشی پیکسل 98 درصد از سلامت حافظه برخوردار باشد، این ویژگی 99 درصد سلامت حافظه را نشان می دهد. با این حال، برخی از دستگاه های دیگر سلامت حافظه را با خطای 10 درصد نشان می دهند. به عنوان مثال، دستگاهی با 92٪ سلامت ذخیره سازی، 100٪ را گزارش می دهد.

سایر ویژگی های ممکن در اندروید 15

مشخص نیست دقیقا چه زمانی شاهد اجرای این ویژگی خواهیم بود، اما احتمالاً در اندروید 15 خواهد بود. این نسخه از سیستم عامل احتمالاً دارای ویژگی های مختلف دیگری نیز خواهد بود. هر نسخه جدید اندروید به نوعی سعی در تعمیق ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دارد. اندروید 15 می‌تواند از هوش مصنوعی برای ارائه پیشنهادات هوشمندتر، بهبود پیش‌بینی ورودی یا بهبود ویژگی‌هایی مانند Google Assistant استفاده کند. علاوه بر این، ممکن است ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی برای محافظت از کاربران در برابر بدافزارها، حملات فیشینگ و سایر تهدیدات امنیتی معرفی شوند.