طبق آمار بخش هارمونی او اس اسمارت هوآوی، فروش خودروهای برقی مجهز به سیستم عامل هارمونی او اس در سه روز اول اردیبهشت (12 تا 15 اردیبهشت 1403) به رقم چشمگیر 6600 دستگاه رسید. این آمار پس از دستیابی به فروش 105000 خودروی مجهز به سیستم عامل مذکور در ماه آوریل (آوریل و می 1403)، عملکرد درخشان غول فناوری چینی را در بازار پررونق خودروهای الکتریکی نشان می دهد.

طبق اعلام هواوی سنترال، در اولین روز ماه می (12 می 1403)، 2700 دستگاه خودرو مجهز به سیستم عامل HarmonyOS فروخته شد که از این تعداد 952 خودروی برقی AITO M5 و 865 خودروی الکتریکی AITO M7.

چنگدورئیس بخش راهکارهای خودروهای هوشمند هوآوی در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ اعلام کرد که فروش خودروهای برقی مبتنی بر هارمونی او اس در چهار ماه اول سال جاری به رقم خیره کننده ۱۰۵ هزار دستگاه رسیده است و این روند صعودی ادامه خواهد داشت.

ITHhome

چنگدو وی در رویدادی دیگر سال 2024 را مبنای سودآوری هواوی در زمینه راهکارهای هوشمند خودرو نامید. به گفته وی، راهکارهای فناوری پیشرفته و کاربردی هوآوی در زمینه خودروهای الکتریکی نوید دستیابی به نقاط عطف جدیدی را برای این شرکت می دهد.

هوآوی یک برند نرم افزاری جدید به نام Qiankun را برای راه حل های رانندگی هوشمند معرفی کرد که نشان دهنده عزم این شرکت برای تبدیل شدن به یکی از پیشتازان صنعت راه حل های خودرو و تسلط بر فناوری های اصلی در این زمینه است.

با توجه به آمار HarmonyOS Next و برنامه های جاه طلبانه هواوی، به نظر می رسد که این تازه آغاز راه است و در آینده نزدیک شاهد خودروهای هوشمند بیشتری با سیستم عامل هارمونی خواهیم بود.