بر اساس گزارش CNBC، الون ماسک او دستور داده است که هزاران تراشه هوش مصنوعی انویدیا خریداری شده برای تسلا به شرکت X منتقل شوند. این اقدام احتمالاً برنامه تسلا برای خرید تراشه های 500 میلیون دلاری را به تاخیر می اندازد.

ماسک قبلاً گفته بود که تسلا باید به خرید پردازنده‌های هوش مصنوعی H100 انویدیا ادامه دهد تا به پیشرفت خود ادامه دهد و “به پیشرو در هوش مصنوعی و روباتیک تبدیل شود.” وی افزود تسلا تعداد H100 خریداری شده را از 35000 به 85000 دستگاه تا پایان سال 2024 افزایش خواهد داد.

همانطور که گفته شد، ایلان ماسک به وضوح در تلاش است تا خرید 85000 تراشه هوش مصنوعی توسط تسلا را غیرمنطقی جلوه دهد تا بتواند تعداد زیادی از این پردازنده ها را برای X و به طور خاص برای استارتاپ xAI با هوش مصنوعی ارسال کند.

بر اساس گزارش CNBC، ایلان ماسک 12000 تراشه H100 را که قرار بود به تسلا منتقل شود، برای شرکت X ارسال می کند، به نقل از یک ایمیل محرمانه Nvidia که در اواخر سال 2023 نوشته شده بود.

مقالات مرتبط

ارسال تراشه‌های هوش مصنوعی تسلا به X می‌تواند باعث خشم سهامداران تسلا شود. زیرا آنها به شدت به وعده های ایلان ماسک برای تولید یک خودروی کاملاً خودران اعتماد کرده اند و تولید چنین خودرویی به قدرت هوش مصنوعی قابل توجهی نیاز دارد. تسلا تابستان امسال اولین تاکسی رباتیک خود را معرفی خواهد کرد.

استارت آپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک با نام های بزرگی مانند OpenAI و گوگل رقابت می کند و می خواهد با ارائه خدمات قدرتمند به نامی پیشرو در این زمینه تبدیل شود. اما تاکنون هیچ دستاورد قابل توجهی حاصل نشده است.