تسلا به جمع چندین شرکت پیوسته است که اخراج های گسترده ای انجام داده اند. به گزارش رویترز، این شرکت که تا دسامبر 2023 بیش از 140000 کارمند داشت، بیش از 10 درصد از نیروی کار خود را کاهش می دهد. رویترز تعداد دقیقی از کاهش مشاغل را اعلام نکرد.

الون ماسکمدیرعامل تسلا در پستی نوشت: «در حالی که برای مرحله بعدی توسعه آماده می شویم، باید تمام جنبه های شرکت را برای کاهش هزینه ها و بهبود عملکرد بررسی کنیم. به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، ما ارزیابی کاملی از سازمان خود انجام داده‌ایم و تصمیم دشواری برای اخراج بیش از 10 درصد از نیروی کار جهانی خود گرفته‌ایم.”

در ماه فوریه، طی فرآیند ارزیابی، تسلا از مدیران خود پرسید که کدام موقعیت های کارمند ضروری است و این نشان می دهد که اخراج ها در راه است. به گزارش بلومبرگ، این شرکت خودروسازی همچنین بررسی عملکرد سالانه برخی از کارکنان را لغو کرده است.

الون ماسک در گزارش مالی اخیر تسلا نشان داد که این شرکت بین دو موج بزرگ رشد قرار دارد. اولین مورد محبوبیت مدل 3 و Y و دومی یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت است که این شرکت روی آن سرمایه گذاری کرده است. انتظار می رود این خودرو در پایان سال 2025 به بازار عرضه شود.

مقالات مرتبط

ماسک به سرمایه گذاران هشدار داد که انتظار می رود تسلا در سال جاری رشد فروش کمتری داشته باشد و احتمالاً تسلا را مجبور به کاهش هزینه ها برای جلب رضایت سرمایه گذاران کند.

تسلا در سه ماهه اول سال 2024 فروش ضعیفی داشت، به طوری که تعداد خودروهای تحویل شده 8 درصد نسبت به سه ماهه قبل و 20 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافت.