طبق اطلاعیه دریافتی چندین کاربر شبکه اجتماعی X، ظاهرا این پلتفرم قصد دارد این امکان را فراهم کند علامت آبی را پنهان کنید توسط کاربران ممتاز X تابستان گذشته نمایش تیک آبی را اختیاری کرد و اکنون مشخص نیست که چرا دقیقاً تصمیم به حذف این ویژگی گرفته است.

هنوز مشخص نیست که کاربران Premium X دیگر نمی توانند تیک آبی خود را پنهان کنند. در اطلاعیه ارسال شده است ارائه شده توسط این شبکه اجتماعی برای کاربران:

“مخفی کردن ویژگی تیک آبی به زودی از X Premium حذف خواهد شد.”

X نیز در صفحه پیوند داده شده است ویژگی های اشتراک پریمیوم توضیحات مربوط به پنهان کردن تیک آبی را حذف کرد. در نسخه آرشیو شده این صفحه توضیحات X را در مورد این ویژگی نشان می دهد.

روند تغییرات علامت X آبی در چند سال اخیر

زمانی که پلتفرم هنوز توییتر نامیده می شد، Blue Tick X به افراد مشهور، سیاستمداران و روزنامه نگاران رایگان ارائه شد. بنابراین اگر شخصی در توییتر محبوب باشد، پس از احراز هویت یک تیک آبی دریافت می کند که می تواند به کاهش انتشار اطلاعات نادرست کمک کند.

اما پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، کاربران می توانند با پرداخت هزینه خدمات پریمیوم این علامت تایید را دریافت کنند که باعث شد ایکس آبی محبوبیت اولیه خود را از دست بدهد. در واقع، این نماد قبلاً نشان می دهد که کاربران برای اشتراک Premium X پرداخت کرده اند.

این ویژگی توسط کلاهبرداران نیز مورد استفاده قرار گرفته و برخی از افرادی که دارای برچسب آبی هستند مورد آزار و اذیت آنلاین یا مسدود شدن قرار گرفته اند. X همچنین اخیراً اعلام کرد که حساب‌های دارای تعداد زیادی فالوور تأیید شده (حداقل 2500 فالوور) ویژگی‌های برتر از جمله تیک‌های آبی را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.