بر اساس گزارش های جدید، انتظار می رود فروش آیپد پرو M4 با پنل OLED در سال 2024 به بیش از 9 میلیون دستگاه برسد. اپل حدود سه هفته پیش آیپد پرو جدید را معرفی کرد و برای اولین بار صفحه نمایش اولد را به تبلت های خود آورد.

طبق گزارش دیجی‌تایمز، شرکت تحقیقات بازار Omdia پیش‌بینی می‌کند که فروش تبلت‌های OLED در سال 2024 به 12.1 میلیون دستگاه خواهد رسید که از این تعداد تبلت‌های OLED هیبریدی 8.12 میلیون دستگاه (61.7 درصد) را تشکیل می‌دهند. از آنجایی که آیپد پرو جدید اولین تبلتی است که از OLED هیبریدی استفاده می کند، عمده فروش آن به این تبلت اختصاص خواهد یافت.

Apple iPad Pro M4 در سال 2024 به فروش می رسد

برخی از شرکت های تحقیقاتی بازار پیش از این حجم فروش آیپد پرو قدیمی را بین 4.5 تا 5 میلیون دستگاه پیش بینی کرده بودند، اما منابع آگاه در زنجیره تامین این رقم را بیشتر اعلام کردند. اپل برای تامین نمایشگر تبلت قدیمی خود با ال جی دیسپلی و سامسونگ همکاری کرد. به نظر می رسد ال جی 5 میلیون صفحه نمایش اولد و سامسونگ حدود 4 میلیون صفحه نمایش خواهد ساخت.

آی‌پد پرو اپل در اندازه‌های 11 و 13 اینچی عرضه می‌شود که ال‌جی هر دو اندازه را عرضه می‌کند، اما سامسونگ تنها پنل‌های 11 اینچی را ارائه می‌کند. در این نمایشگر، اپل از ساختار دو لایه ای استفاده می کند که روشنایی را دو برابر می کند. طول عمر صفحه نمایش این تبلت در مقایسه با ساختار تک لایه چهار برابر خواهد بود.

علاوه بر این، سامسونگ احتمالا این صفحه نمایش ها را در خط تولید A3 خود خواهد ساخت تا ظرفیت تولید صفحه نمایش اولد آیپد پرو را افزایش دهد. البته خط تولید A3 سامسونگ به تولید OLED های تک لایه اختصاص دارد و در درجه اول برای نمایشگرهای آیفون و گلکسی استفاده می شود. اگر سامسونگ بخواهد از این خط تولید برای OLED های دولایه استفاده کند، باید تغییراتی در روند آن اعمال کرده باشد.